joo elikkäs tässä nyt tallanen pikkku ongelma et kun mulla on normannin paskaviirus ohjelma paskalla palomuurilla... :S joudun joka kerta ottaan palomuurin pois käytöstä ennenkö meseen pääsen tai puhumattakaan nettiin!! ja kaikki oon sallinut palomuurista mutta sekään ei auta... eli mitä neuvoks? tällä hetkellä palomuriina zonealarm.
Sinun kohdalla kokeilisin sitten muuta palomuuria. Sammuttaessa palomuurin vaarannat konettasi turvatasoa ja altistat sen viiruksille. Sygate tai Kerio voisi toimia: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/162275 Vaihda vaikka samalla antivirus tuolla oleviin jos et ole tyytyväinen nykyiseen.
Jep eli niinkuin aaxxeel tuossa jo vähän sanoikin ,Suosittelen myös lämpimästi jotain muuta palomuuri/virustorjunta ohjelmistoa. Sinulla on ilmeisti Fujisu-siemens tietokone? Niissä on tuo norman oletuksena. Olin vielä tuossa syksyllä F-S takuuhuollossa hommissa asentajana ja suurin ongelma F-S koneissa on todellakin toi norman. Laita vaikka Sygate ja Avast/Antivir/xxx.
Itse tappelin aikoinaan Normannin kanssa. Alla on ohjeet mitä sain asiakaspalvelusta liittyen normanniin. Mul on toiminu toi hyvin eikä ole pöpöjä ollu reiluun vuoteen kun normanni on mulla ollu. Huonoo tuossa on että se sallii kaiken lähtevän liikenteen. Mene Käynnistä > Kaikki ohjelmat > Norman Virus Control > Personal Firewall > Suojaus Valitse täältä ”Paikallinen intranet-verkko” sekä suojaustasoksi ”Matala”. Mene Käynnistä > Kaikki ohjelmat > Norman Virus Control > Personal Firewall > Suojaus > Säännöt. Poista tästä ikkunasta kaikki säännöt. Älä kuitenkaan tee muutoksia ”Järjestelmä” painikkeen takaa löytyviin sääntöihin. Lisää ”Säännöt”-ikkunaan kaksi sääntöä. Klikkaa Lisää ja valitse seuraavat vaihtoehdot: - Toiminto: Salli yhteys - Suunta: Lähtevä - Yhteyskäytäntö: TCP ja UDP - Mikä tahansa sovellus - Klikkaa OK. sekä: - Toiminto: Estä yhteys - Suunta: Tuleva - Yhteyskäytäntö: TCP ja UDP - Mikä tahansa sovellus - Klikkaa OK. Tämän jälkeen palomuurisäännöissäsi pitäisi siis olla vain kaksi äsken luotua sääntöä. Ensimmäinen sääntö sallii kaiken koneelta ulospäin menevän liikenteen, voit käyttää siis haluamiasi ohjelmia aivan rauhassa ilman että palomuuri kysyy erikseen jokaisen kohdalla. Toinen sääntö taas estää kaiken netistä koneellesi tulevan liikenteen, estäen näin potentiaaliset tietoturvariskit. Mene Käynnistä > Kaikki ohjelmat > Norman Virus Control > Personal Firewall > Tietosuoja. Ota ruksi pois kohdasta ”Estä viite.” Tämä voi ajoittain estää esim. nettisivuilla olevien lomakkeiden lähetyksen jotka vaativat onnistuakseen selaimelta viitteen ”referrer”.
Ja muistat Ewidolla ja Escannilla skannailla silloin tällöin, koska palomuuri ei ilmoita mitään jos örkkimönkijäinen yrittää päästä nettiin. Pitäis pärjäillä näillä vinkeillä.