Partition Magic olis yks ohjelma, tiedetään, mutta uusimmalla demo versiolla ei saa tehtyä sitä ellei maksa kokoversiosta. Onko vanhaa versiota, millä onnais?
Kun ostin uuden lisä kovon, niin siinä vaihessa kovon alustuksen yhteydessä laitoin sen FATiksi. Samalla muuttui toinenkin kovo. Voi olla muukin tapa, mutta sitä en tiedä.
Anteeksi, ei ollut tarkoitus tehdä laittomuuksia. Tulta imuroin kuitenkin 7 version kyseisestä ohjelmasta ja se on pelannut hyvin. Ajattelin että joku muukin voisi hyötyä siitä, poista ihmeessä linkki jos on väärä.
drdata: Kyse oli NTFS:n muuttamisesta FAT32:ksi. Ei Fat32 -> NTFS:ksi... Partition magicilla tuo onnistuu, muita en ole ikinä edes käyttänyt.
Semmoinenkin "ihme" on tavattu että Partition Magic:illa partitioita räplätessä on havaittu yhtäkkinen kovalevyn formatoinnin alkaminen ja se niistä tiedostoista sitten...
Partition Magic on hyvä softa osaavissa käsissä! kokeilumielessä en suosittele...tyyliin jos et tiedä mitä teet kysy ensin.
Axilo: ammattini on tietokoneasentaja, joten käteni kyllä osaavat. Softa on hyvä, mutta yllätyksiin kannattaa aina varautua, se oli pointti.
Repa: Tuo mun kommentti oli heitto yleisellä tasolla. Mä olen myös Data-huolto tehtävissä/myynnissä, ja opettelin tuon softan käyttöä "kantapään" kautta. Lopputulos "ensitapaamisen" jälkeen oli katastrofi sen enempää yksityiskohtiin puuttumatta.
Vedin täs 40 Gt kiintolevyn rinnalle uuden 120 Gt:n. Vanhassa kiintolevyssä on mul käytössä FAT 32. Nyt uuteen kiintikseen Partition Magic tempas NTFS:n alle. Et voisko joku tiivistää et kumpi noist tiedostojärjestelmistä on parempi+kannattavampi valinta+onko haittaa jos on eriparia kuten tos edellä kerroin? Sit onko tol NTFS:llä tapana syödä dataa? Ku huomasin täs et tol uudella levyllä on jo n. 67 Mt per osio (2 osiota) jotain kuonaa vaik en mä viel mitään oo sinne asennellu.
Se vie pikkasen enemmän (tuskin edes huomaa), mutta siinä on mahdollisuus ottaa "pakkaus" käyttöön <- ei ole kokemusta. NTFS on hitaampi, näin ainakin väitti nimeltä mainitsematon tietokone lehti. Itse en ole huomannut eroa. NTFS:n pitäisi olla vakaampi, ja osaa käsitellä isoja tiedostoja paremmin, olikohan n. 4Gt ja ylöspäin. Itselläni on molempia muotoja samalla/kahdella eri kovalevyllä, ei ole ollut ongelmia eikä pitäisi tullakaan jos käytössä on XP, ja tais muistaakseni 2000:kin olla sama juttu..
NTFS on suojattu formaatti toisinkuin FAT,FAT32. NTFS levylle mahtuu enemmän dataa(pienempi varaus koko,cluster) Windows NT/2000/XP:lle suositukset olisivat NTFS.