Miten tavallinen puhelinsingnaali laajakaistalle?

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Neptun, Nov 8, 2007.

  1. Neptun

    Neptun Active member

    Joined:
    Jan 17, 2005
    Messages:
    3,954
    Likes Received:
    10
    Trophy Points:
    68
    Enpä tiedä, mihin osastoon kysymykseni istuisi, mutta tänne nyt laitoin. Kyse on tavallisesta puhelinsingnaalista, joka tässä tapauksessa on talon hälytyslaitteen. Vanha hyvä hälytyslaite pystyy lähettämään hälytyksen vain tavallista puhelinlinjaa käyttäen. Haluaisin päästä eroon siitä linjasta kun sille ei muuta käyttöä oikein enää olekaan.

    Olen jostakin kuullut, että on jokin laite, "muuntaja" tms joka voisi muuttaa puhelinsingnaalin laajakaistaan sopivaksi. Onko tietoa moisesta tekniikasta tai härvelistä?
     
  2. afterwin

    afterwin Regular member

    Joined:
    Mar 27, 2005
    Messages:
    1,338
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Vanha ei välttämättä enää ole hyvä jos se ei taivu tämän hetken tarpeisiisi. Jos haluat jatkaa nykyisen hälytyslaitteiston käyttöä parasta olisi ottaa yhteyttä sen laitteen hallitsevaan yritykseen ja kysellä heiltä asiasta. Jos nykyistä laitetta ei saada toimimaan haluamallasi tavalla joudut ehkä miettimään hälyttimesi vaihtoa toiseen.
     
  3. Neptun

    Neptun Active member

    Joined:
    Jan 17, 2005
    Messages:
    3,954
    Likes Received:
    10
    Trophy Points:
    68
    Joo, niin se tietysti on. Tämä tapaus on sellainen, että mä olen itse aikanaan asentanut tuon hälytytimen kaikkine lankayhteyksineen, antureineen ja ominaisuuksineen. Oli varsin iso urakka sen alan amatöörille. Aikoinaan aivan huippulaite, ja hälyttimenä edelleenkin todella monipuolinen ja varma. Jos koko hälyttimen uusii, on se niin kallis investointi, että sillä rahalla maksaa varmasti 10 vuotta ja kauemminkin tuota lankapuhelimen perusmaksua.

    Siinä on hyvä ajatus, että otan yhteyden hälyttimen valmistajatahoihin, edustajiin tms. jos sellaisia jostakin löydän vanhalle. Ne voisivat tietää, miten hälytyksen saa muutettua laajakaistalinjaan sopivaksi. Sen kyllä saa, mutta miten?
     

Share This Page