Miten toistaa poltettu leffa dvd-soittimella

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by tononen, Apr 23, 2009.

1. tononen

tononen Member

Trophy Points:
    11
    Eli oon jo kauan yrittäny saada dvd+rw levylle poltetun leffan ja subit toistuun mun dvd-soittimella mutta ei toimi. Täytyykö mun muuttaa se johkin eri muotoon ja miten? (on varmaan jo kysytty tätä mut en löydä)

2. tononen

tononen Member

Trophy Points:
    11
    Joo tiän jo että pitäis vissiin video converterilla muuttaa avi tiedosto VCD:ksi, ja subeissa srt tiedosto sup tiedostoksi, mutta sitten pitää tehä jotain mpeg pakkausta joka menee yli äyräiden. Sanokaas ny joku mitä se mpeg pakkaus meinaa? :D

3. Mayol

Mayol Member

Trophy Points:
    16
    Tuosta mpeg-pakkauksesta sen verran, että se onnistuu vaikka Imtoo MPEG Encoder Standard-ohjelmalla, joka tosin on maksullinen. Ilmaisversiolla voi muuntaa 5 minuutin pätkiä. Ohjelma neuvoo itse, miten muunnos jostain pätkästä tehdään, joten en käy sitä sen tarkemmin neuvomaan.
    Tuollaisen kokonaisen elokuvan muuntamista kunnolla en tiedä, olen itsekin joskus muutaman tunnin eri ohjelmien ja playerien kanssa sen parissa säätänyt enkä siis voi enempää asiassa auttaa.

Last edited: Apr 25, 2009
  4. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Ilmaista helppoa keinoa en tiedä mutta vso convertxtodvd on erittäin helppo tapa tehdä haluamasi asia. Videotiedosto ja tekstitys samaan kansioon niin ohjelma nappaa tekstitkin automaattisesti mukaan.

Eli ohjelma auki, lisäät videotiedoston ja sitten painat muunna nappia.
    Näin helppoa se on.
    http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/

Kokeilu versio ilmeisesti rajoittaa toimivuutta vain siten että lisää vesileiman videoon joten sillä on hyvä testata :)

5. tononen

tononen Member

Trophy Points:
    11
    Joo kiitos kun vastailette. Sain tosta convertXtoDVD ohjelmasta sen maksullisen version. Mutta en saa tohon mitään kansioo enkä tekstejä :D. Jos viittisit viä vähän tarkemmin kertoo.:)

6. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Ei sinne laiteta kansiota vaan se pelkkä videotiedosto. Jos tekstit ovat samassa kansiossa niin se lisää ne automaattisesti.

Sitä en sitten tiedä että pitääkö tekstit nimetä saman nimisiksi tätä varten.

7. tononen

tononen Member

Trophy Points:
    11
    Aivan. Mutta tuleeko ne tekstit tohon esikatselu hommaan? :D

8. ElMasa

ElMasa Member

Trophy Points:
    11
    Mä olen aika paljon hommaillut noitten itsepoltettujen dvd-levyjen kanssa.Dvd laitteissa on huimia eroja siinä kuinka ne toistavat itsepoltetut dvd-levyt.Mulla on tällä hetkellä kolme dvd-toistinta joita käyttelen.Katselen sitten sillä laitteella jossa levy pelittää.Ja tietysti levyaihioissakin on suuria laatueroja.

9. ElMasa

ElMasa Member

Trophy Points:
    11
    Jäi tohon edelliseen mainitsematta,että myös poltto-ohjelmallasi on suuri merkitys siihen miten itsepoltettu dvd "kelpaa" dvd-soittimellesi.Aihioiden laatuerolla tarkoitin erimerkkisiä dvd-aihioita.Nämä kaikki edellä mainitut hommat on tullut ihan itse testattua ja kokeiltua kantapään kautta ,joten suttakin on tullut melkoinen läjä.

10. ElMasa

ElMasa Member

Trophy Points:
    11
    Imuroi netistä ilmaisohjelma ConvertXtoDvd ja polta levysi sillä, niin luulisin että kaikki ongelmasi toiston suhteen ovat ohi.Paras poltto-ohjelma jonka olen löytänyt ja yksinkertainen käyttää.Siihen löytyy netistä myös suomenkieliset käyttöohjeet.

11. sumiksus

sumiksus Member

Trophy Points:
    11
    Tietääkö joku saako tuossa Converterxtodvd-ohjelmassa säädetty tekstityksiä? VLC näyttää subit synkassa mutta levylle poltettuna ne ei enää olekaan....

Share This Page