Miten voi olla mahdollista...???

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by befbark, Oct 9, 2003.

1. befbark

befbark Guest

Onko tosiaan niin, ettei DVD-levyille saa mahtumaan kuin ainoastaan 1 h 30 min kotivideota... miten se voi olla niin vähän? Vai teenkö nyt jotain väärin... käytän ohjelmana neoDVDplus5:sta... MITÄ IHMETTÄ?!?

2. Adder_78

Adder_78 Guest

dvd:lle saat mahtumaan vaikka ja kuinka paljon videota mahtumaan. Kaikki riippuu käytetystä videon ja audion bittivirrasta sekä siitä millä se on pakattu. :eek:)

3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Noi ite poltettavat on 4.3 gigasia joten menee puolet vähemmän kuin noille kaupallisille levyille.
    Joo Bitratea kannattaa pienentää niin mahtuu enemmän.
    Ei varmaan kotivideoissa ole muutenkaan kristallinkirkas kuva ja ääni=)

Last edited: Oct 9, 2003
  4. befbark

befbark Guest

Mikä on Bitrate ja miten se lasketaan?

5. befbark

befbark Guest

Millä se video kannattaisi pakata?!? Saako DivX jotenkin siirrettyä... tai siis mitä. Harmittaa niin kovasti kun ostin tänään ton polttavan ja mä kuvittelin saavani jotain Taru Sormusten Herrasta tyyliin, eli noin 3 tuntia materiaalia yhdelle dvd-levylle, mutta nyt sitten siihen mahtuukin vain 1 h 30 - mä luin jostain näistä afterdawn kommenteista, että se on jotenkin mahdollista... siis jos vaan tiedätte, niin kertokaa miten mä saisin noin 2-3 tuntia mahdutettua yhdelle DVD-levylle... ONKO MAHDOLLISTA MITENKÄÄN?!?

6. befbark

befbark Guest

Millä se video kannattaisi pakata?!? Saako DivX jotenkin siirrettyä... tai siis mitä. Harmittaa niin kovasti kun ostin tänään ton polttavan ja mä kuvittelin saavani jotain Taru Sormusten Herrasta tyyliin, eli noin 3 tuntia materiaalia yhdelle dvd-levylle, mutta nyt sitten siihen mahtuukin vain 1 h 30 - mä luin jostain näistä afterdawn kommenteista, että se on jotenkin mahdollista... siis jos vaan tiedätte, niin kertokaa miten mä saisin noin 2-3 tuntia mahdutettua yhdelle DVD-levylle... ONKO MAHDOLLISTA MITENKÄÄN?!?

7. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Olisi varmaan pitänyt kirjoitaa pienentää bitratea.
    Toi bitrate kertoo kuinka paljon vie sekuntti filmiä. Eli pienempi bitrate on huonompi kuvanlaatu.
    Edit:
    http://www.dvdrhelp.com/calc.htm
    tolla voit laskeskella oikean bitraten

Last edited: Oct 9, 2003
  8. Adder_78

Adder_78 Guest

Ekaksi tarviit sen kotivideon kovalevylle mahdollisimman hyvällä laadulla. Jos sulla on digivideokamera niin sitten siitä varmaankin löytyy firewire jota pitkin saat kovalevylle useiden Gigojen kokoisen dv_avi pätkän jonka voit sitten pakata joko DivX:ksi joka ei kylläkään näy tavallisessa DVD-soittimessa. Tai sitten voit tehdä siitä VCD, SVCD, CVD, DVD tavaraa jotka näkyy formaatista riippuen monissa dvd-soittimissa. Ohjeita noihin eri formaatteihin löytyy tältä sivustolta. Tai sitten vaikkapa doom9.org:sta.

9. BBD77

BBD77 Member

Trophy Points:
    16
    Onhan NeoDVDplus5 ohjelmassa DVDlle 3 Bitrate valintaa!
    Best,Better,Good. Vastaavat suunnilleen DVD tallentimien LP,SP,XP aikoja.

NeoDVDplus5 On muuten helppokäyttöisin ja nopein
    DVDn teko ja poltto-ohjelma mitä olen käyttänyt.

10. Khauron

Khauron Moderator Staff Member

Trophy Points:
    68
    Tuli tässä lueskellessani mieleen, että juuri ostin DVD+RW-levyn paikallisesta CM:sta. Vähänkö repesin kun mainosplakaatissa luki että "tallenna 2h tuntia TV kuvaa näille levyille". Ja siis tiedoksi tietämättömille, että _jokaiselle_ DVD-levylle pystyy tallentamaan ihan niin kauan kuvaa + ääntä kun vain haluaa; ainoa vain että laatu kärsii mentäessä äärimmäisyyksiin.

Onko jossain laitteissa (niissä VHS:ssän-"tappajissa") jotain rajoituksia bitraten suhteen niin, ettei yhdelle levylle pysty muka tallentamaan kuin tietyn pituuden dataa? Siis soitin ei osaa lyödä / pakata dataa levylle niin että käyttäjä saisi itse valita pituuden?

11. Adder_78

Adder_78 Guest

Jos nyt tarkoitat tallentavia DVD-soittimia niin uusimmat mallit osaavat fiksusti täyttää koko DVDR kiekon ettei hukkatilaa jää. Eli jos laitat vaikka jonkun ajastetun nauhoituksen päälle niin se osaa automaattisesti laskea millä laadulla se sen tuotoksen sinne pakkaa. Hyvää laatua nuo eivät kai osaa tehdä kuin 1-2h loput vaihtoehdot on sitten jo enemmän tai vähemmän surkeaa VHS laatua jos sitäkään... Sitten on tietysti niitä missä on kovalevyt sisuksissa :eek:) Sellaisen ajattelin itse hommata.

12. Khauron

Trophy Points:
    68
    Juurikin näitä vehkeitä tarkoitin...
    Vai näin on, kuin sanoit... En ole tosiaan tutustunut vehkeisiin, mutta kai se pakko on. Jos tuo emäntä tuosta VHS:stä luopuisi ja ottaisi tilalle tuommoisen jupahtavan kovalevy-mallisen...
    Miksihän muuten CM:ssa tuommoinen kertomani plakaatti oli? Varmuuden vuoksi? Eikö vanhemmat vehkeet tajua tuon bitraten päälle, eli niissä täytyy tallentaa kuva + ääni tehtaalla säädetyillä asetuksilla? Tyyliin good, better & best?

Hehheh, kädessäni on Maxell:n DVD-RW, jossa lukee etukannessa ja "title-puolella" että '120 min video". Buahhahha....

13. ajs

ajs Regular member

Trophy Points:
    26
    Menee jo hieman off-topiciksi, mutta itse mietin myös jotain kovalevy-korviketta veehooässälle. Silmiin sattui muutama viikko sitten mainos Nokian uudesta Mediamaster-digiboxista, joka tulee myyntiin vuoden viimeisellä neljänneksellä..(tarkempaa tyyppiä en nyt muista) Mutta siinä mainostettiin olevan 80gigan kiintolevy, ja tallennusajaksi lupailtiin n.40 tuntia. En tarkempia speksejäkään saa nyt käsiini, mutta sisäinen kortinlukija siinä muistaakseni oli(?)..

Ottamatta kantaa tuon digiboxin tarpeellisuuteen (siihenhän on jo oma threadi auki..), niin tuo vaikutti ihan passelilta laitteelta; olispa siinä ehkä parempi kuva ja tuo tallennus- ja ajansiirtomahdollisuus samassa purkissa. Oulussa on kaapeliverkossa jo ennestään SubTV ja Urheilukanava, ettei sitä "lisäarvoa se kumminkaan toisi (ja täytyy kyllä todeta, ettei niiden kanavien takia kannata digiboxia ostaa..)

Jos jollain on jo parempaa tietoa ko. nokian mallista, niin lisätieto ja kokemukset olisivat paikallaan :)

Last edited: Oct 11, 2003
  14. Adder_78

Adder_78 Guest

Joo onhan noita tekstejä noissa kiekoissa... :eek:) ei niistä kannata välittää. Välillä tulee sellaisia vastaan missä lukee eri aikoja eri tallenus muodoille esim HQ=60min, SP=120min, LP=180min, EP=240min,
    SLP=360min. Kaipa se on joku valmistajien keksimä raja mikä on hyvää laatua jne. Useat tallentavat soittimet kun eivät ennen osanneet oikeastaan muuta kuin CBR:nä pakata. Nykyään osaavat jo VBR:nä. Just mukavasti ennen joulua pitäis tulla markkinoille ainakin Pioneerilta uusia tallentavia soittimia kovoilla varustettuna...

15. Khauron

Trophy Points:
    68
    Jooh, joulumarkkinat voivat muuten oikeasti muuttaa tilannetta tallentavien hyväksi. Hyvä huomio Adder_78:lta.
    Toivottavasti nähdään myös niitä laitteita jotka ovat oikeasti hyviä, eikä pelkästään niitä teknisesti helvetin hyviä "betoja".

Share This Page