Kei kundit, mua ihmetyttää yks asia näilläkin palstoilla. Miks ihmessä täytyy lähes väkisin ujuttaa kiroilua viesteihin. Jos sulla on kaverisakissa tapana heittää lisää potenssia keskusteluun tolla tavalla, niin sun on korkea aika harkita, missä siitä voisi saada hyötyä ja missä ei. Jos sä oot pulassa tai sua harmittaa sun vehkeesi, et ne ei oikein pelitä, niin ei kiroilu mitenkään tee sitä tehokkaammaksi. Se osoittaa heti, että sä oot vielä kovin nuori jätkä, jolla on paljon oppittavaa elämältä. Näillä palstoilla on paljon asiantuntijoita parhaasta päästä. Ei niistä ole houkuttelevaa lähteä pohtimaan sun asioitas, jos sä ooot niin kiintynyt oman egosi nostattamiseen. Ota ne asiat etusijalle ja jätä voimannäyttösi vähemmälle. Saat paljon enemmän hyötyä ja vastauksia kysymyksiisi. Jos lisäksi haluat kasvaa maailmaan aikuiseksi, jonka mielipiteitä kunnioitetaan ja kannanottoja kunnellaan, niin jätä kiroilu pois kirjoitetuista teksteistä. Silloin ei sua tunnisteta enää aivan nuoreks koululaiseks. Kyllä sitä on monta keinoa saada teksteihin tehoja, jotka eivät ole kiroilua. Kokeile. Saat vauhdikasta tekstiä mihin tahansa kun käytät verbejä, teonsanoja. Toki adektiiveilläkin, laatusanoilla, saadaan ilmaistua aivan mahdottoman ytimekkäästi asioita. Ei siinä kaivata mitenkään kirosanoja, jotka vievät koko huomion ehkä sun omaan peroonaasi. Että mikähän tuotakin nyt sisältä noin hirveesti raapii. Vaikka henkilökohtaisesti uskon, että ei raavi mikään sen enempää kuin muitakaan. Että on vain tapana heittää totutusti pontta puheisiin. Jos sä ajattelet elämää sitten vielä vähän pitemmälle. Sä voit ajatella, että onhan niitä aivan aikuisiakin, jotka kiroilevat tosi paljon joka väliin. On tietysti. Ehkäpä heillä on taustansa, miten siihen on tultu. Mutta lopputulos osoittaa muille ihmisille, että tää ihminen ei ole voittaja, menestyjä vaan luuseri, siitä veneestä rannalle jäänyt, millä muut menivät. Kirjoitettu teksti on aika pysyvää. Se jämähtää siihen. Eikö ole parempi, että siihen jämähtää asioita niin kuin ne ovat, eikä kuvauksia omista heikkouksista? Älä nyt tästä nokkaasi ota. Ajattelin vain sanoa, että kannattaa aina ajatella, mitä kannattaa tehdä. Ehkä mäkin olen oppinut tän kantapään kautta. Sä voisit päästä helpommalla.
Ja hyvänkin asian saa leimattua todella helposti epäkypsällä esitystavalla. Toisaalta mustankin saa valkoiseksi kun tarpeeksi hyvin perustelee.
jaahas mitäs tohon nyt sanos..ei täälä varmaan kiroilu ole ollut ongelma?ellei siitä itsellensä sellaista tee.
Juu..ei ole kovin kiva lukea, jos viestit on tasoa v...tu tää ei toimi heitän tän parvekkeelta alas jos apua ei tule heti !
No tuota... Käytä noita HTML-koodeja muun muuassa [bold]tekstin lihavoimista[/bold]. Huutomerkkejäkin voisi käyttää kohtuullisissa määrin. (10 kohdalla luulisi jo menevän yli hilseen)
itseasiassa keskustelu on yleensä ihan asiallista, mutta kun joku kirjoittaa jotain ja joku toinen on eri mieltä, niin niissä tapauksissa tulee riitaisia viestejä. pitäisikö sitten hyväksyä se että loukataan? foorumilla on säännöt ja jos joku rikkoo niitä, niin ilmoitus moderaattorille. tosiaan meitä on joka junaan ja kuitenkin meillä on yhteiset säännöt joita jokaisen tulee noudattaa. jos jollakin on huono päivä ja pistää tekstiä joka loukkaa toista, niin se "huono päivä" ei ole mikään selitys. jos on huono päivä niin kannattaisi esim. lukea vaan jerry cottonia ja jättää kiroilut ja loukkaukset kirjoittamatta. ja jatkaa sitten seuraavana päivänä jos se päivä olisi parempi.
Säännöissä sanotaan, että ei pidä mennä henkilökohtaisuuksiin. Eli lienee mahdollista vuodattaa sappea yleisellä tasolla, mutta ei jollekin toiselle jäsenellemme. Onneksi se lienee harvinaista näillä palstoilla, mutta ei tietysti mahdotonta. Sen sijaan kiroilu on yleisempää, kuten totesin, se helposti lipsahtaa asioita korostamaan. Miten sitten suhtautua, jos joku heittäytyy loukkaavaksi? On ainakin kaksi tapaa: antaa takaisin tai ei noteerata. Eiköhän jälkimmäinen tapa ole sekä suositeltavampi, että sääntöjen mukainen. Jos jonkun tiltannut kone on pilannut sen päivän, niin toivokaamme hänelle parempaa uutta päivää. Sitä odotellessa voi vaikka sanoa, että palataan asiaan kun se on tarpeen ja lopettaa oma osuus siihen. Näillä palstoilla myös valvotaan jäsenten esiintymistä. Jos joku käy loukkaavaksi tai muuten rikkoo sääntöjä, on sille säännöissä sanottuja sanktioita. Sen sijaan säännöissä myös sanotaan, että yksittäisen jäsenen ei tule ryhtyä "taistelijaksi" toisten virheitä vastaan, vaan homma kuuluu modeille ja että anna heidän hoitaa tehtävänsä. Luulen, että sä saat täällä rauhassa keskustella asioista ilman, että sun tarvitsisi olla huolissasi siitä, että joku tulee ja heittää sua ja sun ajatuksiasi likarätillä! On meitä moneen junaan, mutta häiriköt juna vie melko pian jollekin toiselle asemalle. Kannattaa myös muistaa, että jos suhtautuu ymmärtävästi ja kunnioitavasti toisiin, saa kaikkein helpoimmin saman hyvän kohtelun itsekin. ;-)
neptun: ajatuksesi ovat hyvin viisaita. ja kunnioitan niitä. olin "aikanaan" afterdawnin sivustoilla senior member ja luulin että se status on sellainen että saa edes kunnioitusta, mutta olin väärässä. alunalkaenkaan en silloin sättinyt ketään, mutta ajatuksistani tai kirjoituksistani ei pidetty ja niitä kirjoituksiani olisi tuskin koskaan unohdettu. koin että olin epäonnistunut pahoin ja en enää halunnut olla seniori, halusin unohtaa tämän kaiken. ja koska olin mielestäni epäonnistunut en ollut ansainnut senior member titteliä. olin mielestäni huono seniori ja en sellainen halunnut olla. mutta halusin mukaan sivustoille ja olin tyytyväinen, koska olin taas newbie ja sain nollattua virheeni joita tein seniorina. aloitan mielummin nollilta, jotta voin joskus sanoa itselleni että olen onnistunut nyt paremmin kuin ensimmäisellä kerralla.