Miten yhdistää kaksi tietokonetta verkkojohdon kautta?

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by judemundo, Sep 2, 2008.

  1. judemundo

    judemundo Member

    Joined:
    Jan 5, 2008
    Messages:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Haluaisin siirtää minun tiedostot kannettavasta pöytäkoneeseen,mutta en tiedä miten yhdistän ethernet verkkojohdon kautta.Kummassakin on Windows xp home edition SP1 ja SP2.Niin voisiko minua sitten auttaa tiedostojen siirtämisessä toiseen koneeseen?
     
  2. afterwin

    afterwin Regular member

    Joined:
    Mar 27, 2005
    Messages:
    1,338
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Koneille tarvitaan eri ip osoitteet ja sama työryhmä ja jos riittää tietojen siirto koneesta toiseen, etkä tarvitse samaan esimerkiksi internet yhteyttä, niin voit käyttää ristiinkytkettyä verkkokaapelia.

    No niin kirjoittelin iloisesti tähän asti ohjeita ja sitten luin uudestaan kysymyksesi ettei vaan ole kyseessä home versio ja sehän se olikin. Minä en valitettavasti jaksa tuon rampautetun homen kanssa tapella. On se aika toivotonta saada noita toimimaan. Joskus on helppoa joskus ei.

    Onko siirrettävien tietojen määrä suuri? Käytä verkkokaapeliin menevä raha usb-muistiin tai jos on tarvetta ulkoiselle usb-kiintolevylle osta sellainen ja siirrä sen avulla. Tai kytke toisen koneen kiintolevy toiseen. On helpompaa.
     
  3. judemundo

    judemundo Member

    Joined:
    Jan 5, 2008
    Messages:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    3,4gt olis noin siirrettävää...
     
  4. T/D/F

    T/D/F Regular member

    Joined:
    Jan 10, 2004
    Messages:
    319
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    28
    Jos siirrettävää ei ole tuon enempää, suosittelen hankkimaan vaikka neljän gigan USB-muistin tuohon käyttöön. Maksavat n. 15 euroa. Tikulle löytyy varmasti myös muuta käyttöä. :)
     
  5. karhi

    karhi Regular member

    Joined:
    Dec 19, 2006
    Messages:
    3,564
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    DVD-RW käy kanssa hyvin ja voi käyttää siirron jälkeen muuhunkin tallentamiseen kun on uudelleen kirjoitettava.
     

Share This Page