Miten Zyxel P-660HW-D1 takaisin reitittävään tilaan?

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Pekkamoi, Jan 3, 2010.

  1. Pekkamoi

    Pekkamoi Member

    Joined:
    Nov 2, 2009
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Moro,
    Elikkäs olen joskus aikaisemmin laittanut Zyxel P-660HW-D1 modeemini siltavaan tilaan, jotta nettipelit toimisivat. Kun yritän tuonne hallintaan päästä (selaimeen osoitteeksi 192.168.1.1),niin mitään ei tapahdu. Olen myös modeemin resetoimalla saanut suojaukset netistä pois, joten tarkotuksena olisi päästä tonne hallintaan ja saada asetettua verkko taas suojatuksi ja samalla saada modeemi taas reitittävään tilaan. Oon selaillut kaikki mahdolliset palstat sun muut läpi, mutta ei vaan meinaa onnistua, johtunee myös siitä, että osaamista tähän asiaan ei paljoa löydy. Iso kiitos jos joku asiassa osaisi auttaa!

    Toiseksi, mitä tehdä kun firmwarea päivittäessä valittaa tuo päivitysohjelma, ettei voi paikantaa P-660HW-D1 - modeemiani?
     
  2. Foliohat

    Foliohat Member

    Joined:
    Sep 18, 2009
    Messages:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Tuolla 192.168.1.1 osoitteellahan se ei enää voikaan toimia. Sillatussa tilassa ei käytössä olevan oletusyhdyskäytävä (gateway) ole enää tuo modeemin/reitittimen koneellesi jakama 192.168.1.1, vaan käytössä on suoraan operaattorin jakama gateway-osoite (kuten myös IP- ja DNS-osoitteet). Itse painiskelin aikanaan saman ongelman kanssa ja ratkaisin sen niin, että resetoin koko laitteen, jolloin se palasi takaisin oletuksena olevaan reitittävään tilaan :)
     
    Last edited: Jan 3, 2010
  3. heikki75

    heikki75 Regular member

    Joined:
    Oct 23, 2007
    Messages:
    1,563
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    48
    Linkissä on ohjeet kuinka saat Zyxelin siltaavaan/reitittävään tilaan sekä ohjeet kuinka päivität Zyxelin firmwaren EXE-tiedostolla.

    Zyxel http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/728825

    Tietoturvan takia Zyxel kannattaa pitää reitittävässä tilassa ja tehdä porttiohjaukset nettipeleille. Oppaan porttiohjaus ohjeet on p2p-ohjelmille mutta ne tehdään samalla lailla nettipeleille.
     
    Last edited: Jan 4, 2010

Share This Page