Olen ymmärtänyt niin että osoiteriville pitää kirjottaa ip 192.168.1.1 ja sitten zyxelin pitäisi kysyä salasanaa, mutta ruutuun tulee vain että sivua ei voi näyttää? Missä vika? Modeemissa kyllä nat päällä ku ihan uus toi boksi ja tehdasasetuksilla.
Mistä tiedät että NAT on päällä? Käynnistä->Suorita->cmd->Ipconfig 10.x.x.x 172.xx.x.x 192.xxx.x.x Alkaako se ip tollatti?
Kirjotitiko ip 192.168.1.1 vai pelkän numerosarjan -> 192.168.1.1 ? Jos kirjoitit sen ip:n eteen, se ei kai toimi.
Tiedän siitä että modeemi on uusi. Tänään ostettu ja tehdasasetuksissa on ilmeisesti nat päällä. Pelkän ip:n kirjoitin siihen. Taisinkin ehkä löytää ongelmaan apua vanhoista viesteistä.
Eikö syksellissä pidä laittaa kiinteät osoitteet ennenkuin purkkiin tuolla ossulla pääsee. Omistajanopas kyllä neuvoo. Ja kotisivut.
Mulla sinne päsee näin: Aseta tietokoneen IP:ksi 192.168.2.2 ja aliverkon peitteeksi 255.255.255.252. sekä yhdyskäytäväksi 192.168.2.1. Avaa selain ja kirjoita osoitekenttään 192.168.2.1. Sitten määritä kone hakeen ip- osote automaattisesti ja poista yhdyskäytävä.
Rapi, minulla tuo ei toiminut, mutta tässä on sitten viimeinen vaihtoehto: Resetoi Sysseli. Soita Zyxel finlandiin, ei palveluntarjoajallesi, jotta saat asetukset oikein ja netin taas toimimaan. Kun Sysseli resetoituu sen asetuksiin pääsee käsiksi kirjoittamalla 192.168.1.1 osoiteriville =) (itse soitin palveluntarjoajalle ja ei ottanut kuin 6 muuta puhelua kunnes ohjasivat Zyxel finlandin linjoille =D josta sitä apua sitten saikin) EDIT: äh. Unohdin kertoa miten se resetointi onnistuu, siis kuulakärkikynällä siihen pieneen pyöreään reikään siellä Zyxelin takana painat n. 10 sekuntia, tai niin kauan kunnes routerin valot vilkahtelee resetoinnin merkiksi. (saa painaa melko lujaa, ainakin itsellä sai)