mitenkä asennetaan dvd asema?

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by jaa777, Apr 2, 2005.

1. jaa777

jaa777 Member

Trophy Points:
    11
    Olen näperrellyt jotain pientä kooneeseen esim näytönohjaimen irrottanut prossun ottanut irti sun muuta . Mutta en oo koskaan laittanut asemaa paikalleen. Mun koneessa on 2 kiintolevyä ja 1 tavallinen polttava combo asema. Joten riittääkö mulla id paikat ja mitenkä se id kaapeli laitetaan sun muut jutut.

Tämmösen aseman aijjon ostaa LG GCC-4521BB DVD/CD-RW-asema combo 52x32x52x16x, beige, bulk asema.

Joten onko oppaita dvd aseman asennukseen

2. 0siris

0siris Member

Trophy Points:
    11
    http://koti.mbnet.fi/migons/oppaat.php?opas_id=1_1
    Tuolla on opas koko tietokoneen kokoamisesta, mukana on myös CD-aseman asennus, joka ei juurikaan eroa DVD-aseman asennuksesta. Lyhyesti: Laitat aseman paikoilleen, määrität jumpperilla onko asema Master vai Slave. Jos samassa IDE-kaapelissa on kovo ja CD-/DVD-asema, niin mieluiten kovo aina Masteriksi, ja optinen asema Slaveksi. Sitten IDE-kaapeli kiinni, ja molex (eli aseman virtajohto, jossa on 2 mustaa, 1 keltainen ja 1 punainen johto) vielä kiinni. Sitten käynnistyksessä käyt BIOSista kurkkamassa, että kone tunnistaa aseman, ja että kaikki on kunnossa.

Se on muuten IDE-kaapeli, ei id-.

Last edited: Apr 2, 2005
  3. jaa777

jaa777 Member

Trophy Points:
    11
    Kiitoksia avusta kyllä tästä jotain selvää saa.

4. jone4711

jone4711 Regular member

Trophy Points:
    26
    Tuota , älä ota sitä tahnaa sen prossun alta pois kun purat ja kokoat . Muuten et tarvinne sitä dvd asemaakaan kohta , prossa meinaten voi kärvähtää .

5. jaa777

jaa777 Member

Trophy Points:
    11
    Juu en oo ottanut koskaan sitä tahnaa pois siitä kiitos silti muistutuksesta.

6. perhana

perhana Regular member

Trophy Points:
    26
    Tuota noin... kun tuossa kirjoitat että sulla on koneessa yksi tavallinen polttava combo asema, niin miksi meinaat ostaa toisen combo aseman?
    Combo asemaa yleensä tarkoittaa asemaa joka lukee dvd-levyjä ja lukee/polttaa cd-levyjä
    Aiotko todella nuukailla ja tyytyä pelkästään lukevaan dvd-asemaan kun noin 30 euron lisäsijoituksella saisit polttavan dvd-aseman?

7. jaa777

jaa777 Member

Trophy Points:
    11
    Ai niin mä unohdin sanoa että mä tilasin päivällä 69€ arvosen polttavan dvd:n.

Share This Page