mitkä 2.1 kaiuttimet?

Discussion in 'Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista' started by hhls, Feb 2, 2009.

1. hhls

hhls Member

Trophy Points:
    11
    eli 2.1 kaiuttimet olisi hakusessa, budjetin pienuuden takia ei ole varaa 5.1 järjestelmään jossa olisi optinen/HDMI sisäänmeno..

lähinnä PS3 pelien, musiikin ja elokuvien katseluun on tulossa.
    hintaluokka olisi maks. 150e
    ehdotella saa kaiken maailman 2.1 kaiutinjärjestelmiä.
    mietitty on esim. Logitech Z-3 sarjaa, vaikka onkin vain 40W, mielellään saisi olla enemmänkin tehoa.

ja vielä miten saan kaiuttimet kytkettyä?
    (mitä liitin adaptereja joudun ostamaan, vai joudunko mitään?
    PS3 on HDMI kaapelilla 32" JVC:n HDTV:eessä.

ps. aika noviisi olen näissä hifi asioissa, joten kaikki apu on todella tarpeen, kiitos!

2. jusunakki

jusunakki Regular member

Trophy Points:
    46
    4W taitaa olla lähempänä totuutta noissa logitecheissa. Turha niitä watteja on kattella.
    [/quote]

3. hhls

hhls Member

Trophy Points:
    11
    löytyi tälläiset 2.0 kaiuttimet, ajattelin jos ostaisi nämä ja myöhemmin ostaisi lisäksi jonkun subin, että näistäkin saa sitten myöhemmin 2.1 setin rakenettua..

http://www.thomann.de/fi/maudio_av40_studiophile.htm
    mahtuisi vielä sopivasti budjettiin.. :)
    onkos näistä mihinkään?

http://www.youtube.com/watch?v=LCobL6qb8mg
    tuossa on samanlaiset, ja ihan hyvin tuntuu kuuluvan jopa aluksi ilman sitä subia.

mites saan liitettyä nuo TV:eeni RCA paikkoihin?

4. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Trophy Points:
    46
    Minäkin harkitsin noita tuossa kajareita katsellessani, kuitenkin arvosteluissa joita luin, nuo eivät erityisen hyvin tulleet esille. 85:stä hertsistä alkava taajuusvaste kertoo bassojen toistuvan todennäköisesti melko huonosti.

Alle 150 euron itse valitsisin varmasti kuitenkin nämä:
    http://www.thomann.de/fi/behringer_ms40_multimedia_lautsprecher.htm

Huom! en ole ekspertti, lähinnä muiden kirjoitusten ja arvioiden perusteella lähtisin suosittelemaan näitä. Nämä jakavat jonkin verran mielipiteitä, toiset sanovat että kuulostavat hirveiltä ja toiset pitävät hintalaatusuhteeltaan oikeinkin hyvinä. Jotain häiriöääntä on kuulemma havaittavissa ja bassot ovat ylikorostuneita/"epäluonnollisia" vaikka bassonuppia säätäisi pienemmällekkin. Etupaneelista tosiaan löytyy säädöt, joita tvidlaamalla tietysti saa korjailtua ääntä haluamakseen. Tweeterit ovat tyhmästi molemmissa kaiuttimissa samalla (vissiin vasemmalla) puolella, mikä tekee varmasti asettelusta haasteellisempaa. Kyllä tämän hintaiset kaiuttimet ovat melkolailla kompromissi, ei kannata odottaa liikaa. Itse päädyin minulle suositeltuihin Esi nEar05:n, joista olen ollut erittäin tyytyväinen. Menevät niukasti yli hintahaarukkasi.

Jos todella olet noviisi, niin mikään ongelma jonka listasin tuskin tulee haittaamaan sinua oikeasti, todennäköisesti ihmettelet vain sitä parennusta, joka ilmenee, jos olet muovipurkkeihin tottunut :). Kunnon kaiuttimiin sijoitetut rahat menevät sitten osin hukkaan, jos ei jaksa asetella pönttöjä kunnolla, että kannattaa asennoitua käyttämään siihen aikaa.

Share This Page