.mkv ja vista tekstitys ongelmat

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by mnyrhinen, Aug 16, 2008.

1. mnyrhinen

mnyrhinen Guest

Tere!

Kattelinkin jo täältä keskustelualueelta ja löysin apua muihin ongelmiini joihin törmäsin kun aloitein katselmaan HD-pätkiä vistan kanssa..

mutta erästä ongelmaa en ole saanut ratkaistua: .mkv muotoisissa pätkissä tekstitys aiheuttaa nykimistä.

tällä hetkellä olen saanut sen toimimaan parhaiten kokoonpanolla:
    - media player classic
    - ffdshow video & audio codecs
    - haali media splitter
    - ac3 filter
    - ffdshown h.264 filtteri disabled

Ongelmana on vain se hemmetin nykiminen joka alkaa esiintymään kun laittaa subit päälle, se ei ole kauhean radikaalia nykimistä mutta häiritsevää kylläkin. Ilman subeja pätkät pyörii loistavasti ilman nykimistä. Myös subien sekoilua esiintyy kun tarpeeksi kauan katsoo ja subit pätkii myös.

Olen kokeillut myös seuraavia vaihtoehtoja:
    k-lite codec pack ja vlc media player
    bsplayer ja combined community codec pack

mutta niillä esiintyy vielä enemmän nykimistä tai ei näy ollenkaan tai kaatuilee yms..

Mikä olisi paras yhdistelmä katsella HD-pätkiä vistalla?

laitteistoni kokoonpano:
    LG E200 laptop
    2gt ram
    intel dual core pentium T2330 1,6ghz
    ati radeon xpress mobile 1250

2. OneMember

OneMember Active member

Trophy Points:
    78
    Koita pyörittääkö VLC Media Player sitä teksteineen nykimättä.

3. mnyrhinen

mnyrhinen Guest

ei näy näillä asetuksilla VLC:llä ollenkaan, ääni kuuluu mutta kuva ei näy. tai näkyy kerran minuutissa sellainen rakeinen pätkä..

eikä haali media splitter tai ffdshow lataannu taustelle edes?

4. OneMember

OneMember Active member

Trophy Points:
    78
    Se käyttää omia koodekkeja, joten noiden ei pitäisikään latautua.
    Yritä jos VLC:n asetuksista Video kohdasta Output moduulia vaihdamalla saisit kuvan näkyviin..

Kun kokeilit ffdshow + haali yhdistelmällä, niin olihan VobSub asennettuna?
    (VSFilter)

Itse olen eri koodekki paketteja vastaan, mutta foorumeiden mukaan Combined Community Codec Pack voisi toistaa tuon ongelmitta.
    (ilman FFDShowta) [poista varmuudeksi kaikki koodekit ennen tuon asentamista]

Tulevaisuudessa koita välttää MKV tiedostoja ja pysy tutussa .avi päätteessä.

Last edited: Aug 17, 2008
  5. mnyrhinen

mnyrhinen Guest

kiitos neuvoista, latasin VobSubin koska sitä ei ollut asennettuna aiemmin, nyt näyttäisi pelittävän, mutta en ole ehtinyt vielä kunnolla testaamaan =)

tosiaan yritän välttää .mkv päätteisiä mutta vaikea löytää mitään hd-tasoisia hyviä pätkiä joka ei olisi mkv muodossa.. =(

Share This Page