.mkv toimii, mutta hitaasti

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by Zolic, Apr 1, 2008.

1. Zolic

Zolic Member

Trophy Points:
    11
    Elikkäs, koneelta löytyy ~10Gt:n .mkv 1920 x 800 leffa. Media Player Classicilla toimii, mutta todella hitaasti, tuskin 3fps ja nykii parin sekunnin välein pahasti. Löytyy FFDShow, ja käytössä on 2,4GHz Pentium 4, Radeon X800GT ja 2 gigaa muistia. Kysymys kuuluu:
    Miten saisin toimimaan .mkv nopeammin?
    TAI
    Mihin muotoon pitäisi muuttaa, jotta laatu säilyisi? Konvertterit löytyy jo.
    OJOSoft Total Video Converterilla oon kokeillu muuttaa AVI, MPEG ja MP4 muotoon, mut yhessä ei ollu kuvaa, yks ei toiminu ollenkaa ja yhessä oli suttunen kuva. Kannattaako lähteä kokeilemaan WMV, MOV tai VOB muotoja? Kestää nimittäin puol päivää konvertoida 10 gigan leffa...
    Voisin tietysti konvertoida sen pienempään resoon, sillä näyttö tukee 1680 x 1050 ja leffa on 1920 x 800.
    Oon ettiny vanhemmista ketjuista, ei löytyny mitään :/

2. BlasterX

BlasterX Regular member

Trophy Points:
    46
    Kysehän on yksinomaan siitä, että videon (enkoodattu) bittivirta on aivan turhan suuri prosessorisi käsiteltäväksi.

Mahdollisuuksiasi siis on:
    1. Osta parempi rauta tai kelloita nykyistäsi
    2. Osta/lataa kevyempi purkaja, siis softa, joka laskee videon bitit näyöllesi. Ehdottomasti paras ikääntyneelle koneelle on CoreAVC, mutta se maksaa jonkin verran. Muut eivät toisistaan kovin paljoa eroa, mutta itse ainakin puran ffdshowlla.
    3.Pienennä resoluutiota/bittivirtaa ~huononna laatua.

Last edited: Apr 1, 2008
  3. Zolic

Zolic Member

Trophy Points:
    11
    Mjoo, jää vaihtoehdoksi laadun huonontaminen. Olisko mitää mahkuja saada tuo pienennettyä alle 4,7Gt jottai sais sen DVD:lle?
    Kokeilen tänään konvertoida sen vaikka AVIksi 1280 x 720 resolla, jospa toimis vähän siedettävämmin ja menis pienempään tilaan.

Share This Page