Olisin kiitollinen vihjeestä, miten saan analysoitua (ja viime kädessä poistettua) nyt jo kahtena iltana toistuneen Netgear-kaapelimodeemin hirvittävän hälytyssireeniäänen klo 24.00 eli puoliltaöin tasan. Modeemille ei ole tehty mitään sitten niitä edeltävien päivien (ellei sitten tullut joku MS-windows 7:n tai Officen päivitys) ja langaton wifi kuten muukin internet toimii normaalisti. Hälytyssireeni ei kuulu PC:n äänentoistosta vaan aivan selvästi modeemi itse kiljuu aivan jonkun hälytyssireenin äänellä. Nyt aion ottaa modeemin sähkövirrasta pois illalla jottei tarvitse herätä keskiyöllä. Olisiko joku muu keino korjata ongelma?
Jospa olet paikallistanut äänilähteen väärin, koska modeemissa ei pitäisi olla mitään äänilaitetta. Olisiko sinulla tietokoneessa tai puhelimessa joku kalenteriohjelma, joka voisi aiheuttaa tuon? Keskiyöllä tapahtuva hälytys saattaisi muistuttaa esimerkiksi jostakin kalenteritapahtumasta, joka on ohjelmoitu alkaneelle päivälle ilman kelloaikaa. (Kunhan kirjoittelen, vaikka en itsekään tiedä, mistä voisi olla kyse. Modeemista hälytys ei melkoisen varmasti kuitenkaan tule.)
Modeemilaite näyttää olevan Netgear Wireless Cable Voice Gateway ja numerot tuon perässä CVG834G. Tietokoneesta itsestään ei voi kuulua mitään, koska se on pöydän syrjällä aivan eri suunnassa kuin modeemi ja ääni, ja äänentoisto PCSsäni on ulkoisten kaiuttimien varassa, ja se äänisysteemi työpäivän jälkeen on pois päältä kytkettynä (off). Mutta tarkistan kalenterimerkinnät Outlookista kaiken varalta. Puhelinlinja tulee tämän modeemin kautta myös. Yritän katsoa, ettei puhelimeen (Gigaset) olisi vahingossa asennoitunut hälytys/herätys väärään aikaan. Kiitos!