Mokkulalla mahdollista luoda verkko kahdelle koneelle?

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Hnkka, Aug 17, 2009.

  1. Hnkka

    Hnkka Member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    42
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Tervehdys! En löytänyt pitkäisen googlettamisen tuloksena vastausta hakemaani, joten jospa joku osaisi kertoa. Onko mahdollista luoda verkkoa kahdelle koneelle josta molemmilla pääsy nettiin yhden mokkulan kautta. Eli siis luoda kannettavan ja pöytäkoneen välille verkko, jossa kannettava käyttää nettiä koneeni kautta. Kannettava on HP Compaq Presario CQ71 ja pöytäkone itsekasattu ja emolevynä toimii M4N78. Olen koittanut luoda lähiverkkoa mutta ei ole onnistunut. Onko tälläinen mahdollista? Emolevyssä pitäisi olla langaton verkkokin, mitä olen yrittänyt. Tarkoituksena siis olisi luoda langaton verkko, jossa kannettava käyttäisi nettiä pöytäkoneeni kautta. Mukavaa olisi jos saisi selkeät ohjeet miten tulee asia tehdä.

    Viisaat neuvokaa, olisi hienoa saada molemmat koneet nettiin yhtäaikaa.
    Kysykää jos tarvitsee jotain lisätietoja!

    Kiitoksia jo etukäteen.
     
    Last edited: Aug 18, 2009
  2. nurmoosta

    nurmoosta Active member

    Joined:
    Jan 15, 2004
    Messages:
    2,365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Helpoimmalla saanet sen toteutettua ostamalla wlan-reitittimen johon saa mokkulan liitettyä.
     
  3. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Joined:
    Nov 23, 2003
    Messages:
    5,010
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    Kyllä, on mahdollista jakaa yhden koneen mokkula yhteys useammalle koneelle tekemällä lähiverkko koneiden välille. Se miten homma tehdään en muista. Jotakuinkin koneet lähiverkkoon niin, että pingi kulkee koneesta toiseen. Sille toiselle koneelle default gateway osoitteeksi sen mokkulakoneen ip osoite. Tarkempia ohjeita en tähän hätään osaa antaa.
     
  4. Hnkka

    Hnkka Member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    42
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Pieni säätäminen ei haittaa, joten yritetään mieluummin ilman reitittimen ostamista. Jos jollakin olisi ohjeita lähiverkon luomiseen niin olisin kiitollinen. Kokeillut olen luoda mutta jostain syystä en vissiin tehnyt sitä oikein kun ei toiminut.
     

Share This Page