Monentyyppisiä videonpätkiä, kaikki DVD-R:lle?

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by Nabby, Apr 29, 2004.

1. Nabby

Nabby Member

Trophy Points:
    11
    Tämä on todellinen aloittelijan kysymys. Olen lukenut viestejä, mutta en ole vieläkään

päässyt perille, mitä kaikkea pitää ottaa huomioon, jotta voi tehdä dvd-soittimella

katseltavan dvd-r:n tai dvd-rw:n (ei siis vcd tai svcd).

Koneellani on paljon videonpätkiä, piirrettyjä joissa luonnollisesti on ääni (tekstityksistä

en tiedä miten ne niissä ovat, mutta ne on itse asiassa tarpeettomia). Videot on mitkä

mitäkin sorttia, useimmat mpg tai mpeg, mutta myös avi (divx:iä myös). Tässä ei ole asf-

eikä wmv-videoita, mutta haluaisin neuvon myös niille vastaisuuden varalle.

Voisiko joku neuvoa selkeästi vaihe vaiheelta, mitä videoille tulisi tehdä, jotta ne saisi

oikeaan muotoon? Ja mikä siis on tämä oikea muoto ja mistä tietää, onko video jo valmiiksi

sellainen? Kokeilin antaa TMPGEncille näitä videoita, ja 27:stä pätkästä se hyväksyi 6. Mitä

itse asiassa authorointi tarkoittaa? Mitä kaikkia ohjelmia minulla olisi oltava?

Yksittäisistä työvaiheista ja esim. avi->mpeg löytyy kyllä ohjeita, mutta haluaisin ennen

kaikkea ohjetta, mikä video on muutettava minkäkinlaiseksi ja millä ohjelmalla se tapahtuu.

Jos tällainen ohje on jo jossain sivustolla, niin url olisi suureksi avuksi..!

2. mika

mika Moderator Staff Member

Trophy Points:
    116

Share This Page