Juu, eli pistäkää kiltisti tänne linkkejä kaikkiin sivustoihin, missä oppis vähän jotain mopokorttikoetta varten. Eikä mitään 'googleta' kommentteja. Kyllä mä googletankin, mutta pistäkää ny vaan.
Itse ostin joulun alla sen harjotteluvihkon, maksoi jonkun vähän alle 20€. Laskeskelin että vihkon hinta menee jo siinä jos eka kerta menee hylsyksi. Ja niitä kokeessa kysyttäviä asioitahan ei harjoitella pelkästään sitä koetta varten, vaan on tarkoitus muistaa ne asiat myös liikenteessä. Netistä sai muistaakseni ladata jonkun pelin aiheeseen liittyen, myös tuosta oli apua; http://www.sompsa.fi/
Joissakin kirjastoista saa lainattuu sellasen mopokortti opetusohjelma/peli... se on niinku maksulline, mut sitä saa vissiin koittaa jonkun tunnin ilmasiks. Ja muistaakseni ainakin tääl nurmijärvellä kirjaston koneella oli se opetusohjelma/peli. Ja ei se koe oo vaikee ainakaan mulle, en harjotellu ja läpi meni 100%:sesti
sompsa.fi ilmainen mopokortti ohjelma + mt vihkonen nuita harjoittelin yhdistelmäkorttiin ja sain 2 väärin eli aika hyvin
Ite olin ladannu "mopokorttipelin" tuolta sompsa.fi-osotteesta sillon, kun vielä helmikuussa noita mopo juttuja pänttäsin. Ohjelma on sinäänsä iha ok ja kyllä siitä kaikki noi liikenteen perusasiat oppii! Mutta itse kehotan kuitenkin joko hakemaan oman paikkakunnan autokoulusta ajonetti.comiin tunnukset (jotka kyllä maksaa, en nyt muista paljoko) TAI sitten käyt reippaasti kysymässä autokuolusta, että pääseekö niiden koneilla tekemään niitä mopoiluun liittyviä harjoituksia! (ite en käyny ikään autokoulun koneilla harjottelemassa, mutta jotkut mun kavereista on käyny) Ite sain mopo-ja traktorikortin heti ekalla veikkaus yrityksellä läpi
Sama täällä 2 oli rukseja kun saa 12(kaksitoista) olla väärin. Kyllä tuo kortti oikeasti on niin helppo saada, että en voi ymmärtää miten voi reputtaa pelkän m:n kaksi kertaa. Siitä saisi jo antaa pakollisia autokoulutunteja! Kaikki harjoitteluhan on tällähetkellä täysin vapaaehtoista.
Noni, perjantaina nähään auttoko nää kaikki soossit. Kiitosta vaan teille! E: Eihän tossa M kortissa muuta muuta kun se 10 sekan aikaraja. Siinä jos menee pissa punttiin niin se oli siinä.
Mä kyllä uskon, että sä saat sen kortin ekalla läpi, jos vaan oot kaikissa noissa paikoissa käyny harjottelemassa (ei ny ihan kaikissa, kyllä sompsakin riittää ) HUOM! Jokainen saa heittää ilmaan yleiset veikkaukset, saakko sä mopokorttia ekalla läpi? (paineita) Vitsi, vitsi...
AHHHAhaa, heittäkää vaan. Joo oon ny 16 helmikuusta asti, mutta viime vuonna kaverit osti mopot niin myöhään ettei se kuume kerenny muhun kohdistuun ajoissa.
Ok. Mäki oon -91 ja ostin tänävuonna uuden mopon ku vanha meni lunastukseen. olis voinnu kesää venaa että saa piikin mutta ei jaksanu, joten tuskin hankin piikkii maksaa sit jo sen verran.
Sähän olisit päässyt jo nyt autokouluun ajeleen a1-korttia, kyllä siihen mopon nopeuteen ehtii vielä kyllästymään. Piikillä kuitenkin pärjää suomen liikenteessä aivan hyvin kunhan välttelee motareita, tosin onhan pitäminen kallista; vakuutusmaksut 130€ vs. n.300€/6kk. Itse olen niin loppuvuodesta syntynyt, että vasta vuoden päästä pääsee ajelemaan korttia.
Ei kai tuo mopokortti voi kauhean vaikea olla. B- ja C-teoriat olivat ainakin helppoja. Ainut itsellänikin oli tuo 10sek aikaraja. 7sek jälkeenhän häviää kuva. VINKKI: C-teoria on päiväkotitasoinen. 10 helppoa kysymystä, joista muistaakseni 3 saa olla väärin. Itseltäni löytyy muuten yksi ylimääräinen mopokortti-kirja. Ei tullut kuitenkaan koskaan suoritettua. Joten jos joku nurmijärven alueelta tarvitsee niin olen valmis luopumaan. Ja ei ole "myynti"-ilmoitus. Jos "anto"-ilmoitukset ovat kiellettyjä, niin kertokaa toki.
Tuumin vaan, et pistäiskö saldon sileäksi tohon sompsan maksulliseen testijuttuun... Vai onko se pelkästään auton ajokortille?
pääset sen 99 prosenttisesti läpi kun luet 2 kertaa ajatuksella sen mopokorttikirjan otavalta... ja harjoittelet nuita liikennesääntöjä tuossa sompsassa 3 kertaa nuin minäkin pääsin sen mopokortin + traktorikortin läpi ekalla 2 väärin
Jos olet vähänkin pyöräilessäsi ajatellut liikennesääntöjä, niin ei tarvitse lukea. Menee läpi suunnilleen silmät kiinni.
No kyllä mä osaan kaikki liikennesäännöt ja väistämisvelvollisuudet ja nää jo, mutta se että osaako niitä soveltaa 10 sekunnissa on eri asia.