Moi, Millä voisi testata, onko mopossa puristuksia? Onkohan seuraava juttu ihan huuhaata: "Ota tulppa pois ja laita peukalo tulpanreikään ja polje. Jos peukalossa ei tunnu mitään ei ole puristuksia?" Tällaisen lyösin netin syövereistä.
puristuspainemittari on työkalu sitä varten. miksei peukalollakin voi testata, ja katso ettei se tulppa kosketa mihinkään kun poljet..
No kokeilin tuota ja itse tulppa oli lattialla, mutta tulpanhattu kyllä kosketti konetta. Mutta ei kai siitä mitään haittaa ole?
Kato vaan ettet saa sähköiskua siitä, ei varmaan tunnu kivalta. Miks sun pitäs puristukset kattoa? Kyllä se pitäs jo käynnistyspolkimesta huomata onko siellä minkäänlaisia puristuksia. Paljonki ajettu mopedi? ja on noille mopoille ihan oma sivustonsakin. http://www.motot.net/
Ajettu 3300km, täytys vissiin joo vaikka rekisteröityä tonne motot.net:iin. Mutta eihän tulppaan edes tule virtaa kun ei ole virtalukko ON-asennossa(vai tuleeko)?!
Kaasari vehe? Kai sulla on se manuaali ryyppy päällä? :S Ei noilla kilometreillä mitään puristus ongelmia voi olla.
Juu niin arvelinki. Bensansyötössa taitaa olla häikkää. Mahdollisesti liian pieni pääsuutin? Muu tuskin vaikuttaa tuohon kylmänä käynnistykseen.
Jos vakio niin samantien heittää n. 15-20 numeroa isomman pakkaskeleille ja kesäksi joku 10 numeroa isompi.
Jos se sun mopos käynnistyy niin tolla onko puristuksia on ihan turha peukalolla kokeilla,koska siellä on puristuksia,muuten se ei käynnistyisi ollenkaan,mut onko niitä tarpeeksi eli onko pytty kovinkin väljä,se ei selviä muulla kuin puristus paine mittarilla,joka ruuvataan tulpan reikään ja sit poljetaan niin se näyttää puristukset. viesteistäsi ei selviä mimmosesta moposta kyse,onko se 2 vai 4 tahtinen,huonoon käynnistymiseen voi olla syynä huono kipinä tai ajoitus vähän väärä . jos 4-tahtinen niin jako voi olla aavistuksen aikasella tai myöhässä. myös polttoaineen saannissa voi olla syy eli saanti voi olla et on liian laihalla tai rikkaalla,jos käy jo vakiona esim. liian rikkaalla niin käynnistäessä kun automaatti ryyppy menee päälle (jos siis on automaatti ryyppy) niin menee ihan liian rikkaalle eikä käynnisty hyvin,sen näkee aika hyvin tulpasta,onko se kuiva vai märkä. tästä päädytäänkin itse ratkasuun,hommaa tämmönen takuulla lämpenee kovillakin pakkasilla (ainakin kuski) ja jos ei käynnisty niin voit laittaa tulpan taskuun niin on kevyt polkee
Puristusvikaa ei noin vähäisillä kilometreillä pitäis olla, ellei kone ole ihan suoraan nalkannut. Tosiaan mopon merkki ja malli olis kiva tietää, koska noissa on kaikissa vähän omat juttunsa. Säädöissä tossa kyllä varmaan vika on, jos sytkän ajoitus tai venttiilijako (nelareissa) olisi pielessä, niin eipä sen koneen pitäis käydä hyvin lämpimänäkään. Sama juttu kipinän kanssa. Säätöjä voi koittaa fiksata kaasarin "ilmaruuvilla", joka on yleensä ainoa ruuvi kaasarin kyljessä. Sitä kierrät hiukan kiinnipäin, niin pitäis helpottaa tilannetta. Jos toi säätö auttaa, niin vaihdat suutinta hiukan isompaan ja vedät ruuvin sellaiseen asentoon, että kone käy mahdollisimman hyvin.
Jos ei ala pelaamaan paremmin tuolla pääsuuttimen vaihdolla ja ilmaruuvin säätämisellä, niin kannattaa kokeilla vaihtaa tyhjäkäyntisuutin kans pari numeroa isompaan.