Mopon puristukset

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by Petu95, Mar 27, 2012.

  1. Petu95

    Petu95 Regular member

    Joined:
    Dec 15, 2008
    Messages:
    100
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Moi,

    Millä voisi testata, onko mopossa puristuksia?
    Onkohan seuraava juttu ihan huuhaata: "Ota tulppa pois ja laita peukalo tulpanreikään ja polje. Jos peukalossa ei tunnu mitään ei ole puristuksia?" Tällaisen lyösin netin syövereistä.
     
  2. hynkkis

    hynkkis Regular member

    Joined:
    Dec 30, 2009
    Messages:
    392
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    26
    puristuspainemittari on työkalu sitä varten. miksei peukalollakin voi testata, ja katso ettei se tulppa kosketa mihinkään kun poljet..
     
  3. Petu95

    Petu95 Regular member

    Joined:
    Dec 15, 2008
    Messages:
    100
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    No kokeilin tuota ja itse tulppa oli lattialla, mutta tulpanhattu kyllä kosketti konetta. Mutta ei kai siitä mitään haittaa ole?
     
    Last edited: Mar 27, 2012
  4. wasdasi

    wasdasi Regular member

    Joined:
    Apr 2, 2010
    Messages:
    2,355
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    48
    Kato vaan ettet saa sähköiskua siitä, ei varmaan tunnu kivalta. Miks sun pitäs puristukset kattoa? Kyllä se pitäs jo käynnistyspolkimesta huomata onko siellä minkäänlaisia puristuksia. Paljonki ajettu mopedi? ja on noille mopoille ihan oma sivustonsakin. http://www.motot.net/
     
    Last edited: Mar 27, 2012
  5. Petu95

    Petu95 Regular member

    Joined:
    Dec 15, 2008
    Messages:
    100
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ajettu 3300km, täytys vissiin joo vaikka rekisteröityä tonne motot.net:iin. Mutta eihän tulppaan edes tule virtaa kun ei ole virtalukko ON-asennossa(vai tuleeko)?!
     
  6. wasdasi

    wasdasi Regular member

    Joined:
    Apr 2, 2010
    Messages:
    2,355
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    48
    Sytytysvirtahan pitäs sillon olla pois päältä. Mut miks sun tarvii tietää onko siellä puristuksia?
     
  7. Petu95

    Petu95 Regular member

    Joined:
    Dec 15, 2008
    Messages:
    100
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ei meinaa millään käynnistyä kylmänä,lämpinä käy ihan ok.
     
  8. wasdasi

    wasdasi Regular member

    Joined:
    Apr 2, 2010
    Messages:
    2,355
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    48
    Kaasari vehe? Kai sulla on se manuaali ryyppy päällä? :S Ei noilla kilometreillä mitään puristus ongelmia voi olla.
     
  9. Petu95

    Petu95 Regular member

    Joined:
    Dec 15, 2008
    Messages:
    100
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    On ryyppy päällä :)
     
  10. wasdasi

    wasdasi Regular member

    Joined:
    Apr 2, 2010
    Messages:
    2,355
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    48
    Juu niin arvelinki. :) Bensansyötössa taitaa olla häikkää. Mahdollisesti liian pieni pääsuutin? Muu tuskin vaikuttaa tuohon kylmänä käynnistykseen.
     
    Last edited: Mar 27, 2012
  11. Petu95

    Petu95 Regular member

    Joined:
    Dec 15, 2008
    Messages:
    100
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ok, kiitos paljon neuvoista! Täytyy vaihtaa vaikka pykälän-pari isompi suutin ja katsoa auttaako.
     
  12. wasdasi

    wasdasi Regular member

    Joined:
    Apr 2, 2010
    Messages:
    2,355
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    48
    Jos vakio niin samantien heittää n. 15-20 numeroa isomman pakkaskeleille ja kesäksi joku 10 numeroa isompi.
     
    Last edited: Mar 27, 2012
  13. Petu95

    Petu95 Regular member

    Joined:
    Dec 15, 2008
    Messages:
    100
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
  14. kaleppo

    kaleppo Regular member

    Joined:
    Sep 17, 2003
    Messages:
    492
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Vaihda sytytystulppaa...
     
    Last edited: Mar 27, 2012
  15. Petu95

    Petu95 Regular member

    Joined:
    Dec 15, 2008
    Messages:
    100
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Sen olen kyllä tehnyt.
     
  16. Make_72

    Make_72 Regular member

    Joined:
    Jul 29, 2007
    Messages:
    1,666
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    48
    Jos se sun mopos käynnistyy niin tolla onko puristuksia on ihan turha peukalolla kokeilla,koska siellä on puristuksia,muuten se ei käynnistyisi ollenkaan,mut onko niitä tarpeeksi eli onko pytty kovinkin väljä,se ei selviä muulla kuin puristus paine mittarilla,joka ruuvataan tulpan reikään ja sit poljetaan niin se näyttää puristukset.

    viesteistäsi ei selviä mimmosesta moposta kyse,onko se 2 vai 4 tahtinen,huonoon käynnistymiseen voi olla syynä huono kipinä tai ajoitus vähän väärä .

    jos 4-tahtinen niin jako voi olla aavistuksen aikasella tai myöhässä.

    myös polttoaineen saannissa voi olla syy eli saanti voi olla et on liian laihalla tai rikkaalla,jos käy jo vakiona esim. liian rikkaalla niin käynnistäessä kun automaatti ryyppy menee päälle (jos siis on automaatti ryyppy) niin menee ihan liian rikkaalle eikä käynnisty hyvin,sen näkee aika hyvin tulpasta,onko se kuiva vai märkä.

    tästä päädytäänkin itse ratkasuun,hommaa tämmönen :)
    [​IMG]

    takuulla lämpenee kovillakin pakkasilla (ainakin kuski)
    ja jos ei käynnisty niin voit laittaa tulpan taskuun niin on kevyt polkee :D
     
  17. Pwz

    Pwz Regular member

    Joined:
    Sep 7, 2011
    Messages:
    217
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Puristusvikaa ei noin vähäisillä kilometreillä pitäis olla, ellei kone ole ihan suoraan nalkannut. Tosiaan mopon merkki ja malli olis kiva tietää, koska noissa on kaikissa vähän omat juttunsa. Säädöissä tossa kyllä varmaan vika on, jos sytkän ajoitus tai venttiilijako (nelareissa) olisi pielessä, niin eipä sen koneen pitäis käydä hyvin lämpimänäkään. Sama juttu kipinän kanssa. Säätöjä voi koittaa fiksata kaasarin "ilmaruuvilla", joka on yleensä ainoa ruuvi kaasarin kyljessä. Sitä kierrät hiukan kiinnipäin, niin pitäis helpottaa tilannetta. Jos toi säätö auttaa, niin vaihdat suutinta hiukan isompaan ja vedät ruuvin sellaiseen asentoon, että kone käy mahdollisimman hyvin.
     
  18. wasdasi

    wasdasi Regular member

    Joined:
    Apr 2, 2010
    Messages:
    2,355
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    48
    Jos ei ala pelaamaan paremmin tuolla pääsuuttimen vaihdolla ja ilmaruuvin säätämisellä, niin kannattaa kokeilla vaihtaa tyhjäkäyntisuutin kans pari numeroa isompaan.
     
    Last edited: Mar 28, 2012

Share This Page