kun kirjoitan Debianissa "rupu:/home/nett# mount -a /dev/hdb2 /home", "rupu:/home/nett# mount -t ext3 /dev/hdb2 /home" komennot niin tulee tämmöinen virhe ilmoitus. "mount: /dev/hdb2 already mounted or /home busy" mikä avuksi ??
Öh, sä ite olet (rupu:[bold]/home[/bold]/nett# mount -a /dev/hdb2 [bold]/home[/bold]) hakemisto 'oksassa' johon aiot mountata levyn. Ei onnistu. Tästä syystä ilmoitus:"mount: /dev/hdb2 already mounted or [bold]/home busy[/bold]". Siirry johonkin muuhin hakemistoon ensin, vaikka juureen ('cd /'). EDIT: Pikku fiksausta silmän iloksi..
Öö tota nyt oon /etc/ hakemistossa, ei toimi. " rupu:~# cd /etc rupu:/etc# mount -t ext3 /dev/hdb2 /home mount: /dev/hdb2 already mounted or /home busy "
Onko sulla samalla normi uuseri kirjautunu sisälle? Silloinhan se /home/uuseri (/home/nett ?) on käytössä. Koitappas (roottina) muokata /etc/fstab tiedostoa niin että lisäät sinne tuon mounttauksen ja koitas bootata kone. (Kato mallia muista riveistä!) Tai sitten jos kyseessä on ihan väliaikais mounttaus, kirjaudu kaikilta käyttäjiltä ulos ja paina Control-Alt-F1 ja kirjaudu nyt roottina sisään ja koitappas sitten. Control-Alt-F7 palauttaa takaisin graafiseen kirjautumisikkunaan.
Oon roottina ja teen tän ssh:lla. Ja olen pistänyt sinne fstad tiedostoon tämmöisen rivin: "/dev/hdb2 /home ext3 defaults,errors=remount-ro 0 1" Ja olen saanut sen mountauttua, mutta kun kaverini meni bootammaan koneen niin mounti hävisi.