Uudessa koneessani on Vista. Huomasin että Windows Movie Makerilla voisi editoida ja DVD-Makerilla kajauttaa sen DVD:lle valmiina elokuvana. Hymy herkässä! -Siispä kopioin Philipsin nauhoittavalla laitteella DVD:lle digivideokameralla kuvaamani DV-videokasetit. Hyvin meni sekin. Tietokoneelle tultaessa Movie Maker ilmoitti jottei voi tuoda tiedostoja muokattaviksi, olivat .VOB -muodossa. -Surffasin ilmaisohjelmia illan muuttaakseni vobit AVIksi (lienee viisainta), DivX??, mutta joko siellä oli vesilaimat tulossa filmeihin tai sitten lupasi että peräti 1/3 filmistä tehdään näytille ja sitten voit ostaa täyden version. Ymmärrän myyjien aikeet mutta tiedättekö olisiko jokin ohjelma jolla sen voisi vaikkapa 2-3 viikossa tehdä kokeiluaikana? Ja mihin muotoon sen tekisin, tarkoituksena on katsella niitä itse tietokoneella ja TV:ssä sekä kopioida kevereille lahjaksi niitä eri seikkailufilmejä. Olen aloittelija ja kommentoikaa ihmeessä jos on ajatusvirheitä! Mutta vinkeistä olen kiitollinen, nyt olisi aikaa editoida ja poltella...