Ongelmani: Kameraclipit ovat moveja ja filmin editointiohjelma tuntee vain avit ja mpegit. Haluaisin movit yhtenäiseksi dvd-soittimella esitettävksi koosteeksi, pikku teksteineen. (Nerovision express tuntee mutta hyytyy aina kun yritän.) Mikä neuvoksi.
http://www.videohelp.com/mov2avi.htm Tuhon tapaan voit ne ensin muuntaa .avi muotoon. Tai voit mennä googlettamaan "how to convert mov to dvd"
Nerosta: Se kyllä hyvin tunnistaa ja huolii movit mutta kun muutaman klipin otan homma kaatuu aina. Voisko syynä ollakin näyttis, Matrox g 400, jossa muistia luultavasti max 32mg. Jos syy näyttiksessä osaatko suositella sopivaa, mieluiten kahdelle näytölle?
Latasin Rad video Toolsin mutta tuli ongelma:esim 2 min pituisissa ja pitemmissä klipeissä konvertointi kyllä sujui mutta tehty avi ei auennu, vaan tuli ilmoitus 'unknown error'. Mistähän tuo johtuis. Millanen näyttiksen pitäisi olla? Minulla matrox g 400 dual head kai 32 ng.
Nerovision laittaa prosessoritehot sataselle. Kerro mikä prosessori itselläsi.Kunhan seniormemberit palaavat uimarannalta he voivat ottaa paremmin kantaa. Ostin pilkkahinnalla kolme vuotta vanhan fx5900 näyttiksen ja itselläni on myös kaksi näyttöä.Näyttiksiä tulee ja menee. Joku osaa kertoa uudemmista. Olen aina ihmetellyt mitä näyttis tekee siinä kun prosessori koodaa tiedostoja uuteen uskoon. Englanninkielisellä puolella on muuten Nero-osasto ja asiantuntevaa porukkaa.I have a problem...
Minulla prossana AMD Athlon 2GHZ.Ja keskuskmuistia 512. Onko näyttiksen muistimäärällä tässä editoinnissa merkitystä.Liittäisin esim 30-40 kameraklippiä yhdeksi dvd:ksi, hiukan siirtymää ja tekstiä sekaan. kiitosta jo kovasti avustasi.
Näytönohjaimen muistin määrällä ei sinänsä ole mitään merkitystä videoeditoinnissa ellei editointiohjelma käytä sitä avuksi esim. efektien ym. renderöinnissä. Ja ohjelmien spekseissä kyllä kerrotaan minkä tehoiset prosessorit vaaditaan ja paljonko pitää keskusmuistia ja näytönohjaimen muistia olla jotta ohjelma toimii. Itse olen editoinut videota 5 vuotta Pinnacle Studio ohjelmalla (versiot 7,8 ja 9) ja näytönohjain on Ati Radeon perusmalli 32Mb:n muistilla. Olen myös Panasonic stillkameran MOV'eja konvertoinut DV-avi muotoon ja liittänyt DV-kameran materiaalin joukkoon ja polttanut valmiit tuotokset DVD:lle ilman ongelmia. Siis Pinnaclella. Nero tai Nerovisionia ei koneeltani löydy... Kokeilitko tuota Uleadin konvertteriä jota suosittelin tässä?: http://www.dvdplaza.fi/forums/showpost.php?p=900620&postcount=2