Mozilla FF selain/lisäosa ongelmia...

Discussion in 'Ajuri- ja softaongelmat' started by W.A.R., Dec 14, 2012.

1. W.A.R.

W.A.R. Regular member

Trophy Points:
    26
    Eilen päivitin Mozilla FF.n 17 versioon.
    Muuten jees, mutta:Lisäosista ei näy tai toimi mm.DOWNLOAD HELPER, COOL PREVIEWS jne.
    Tarjoilee kylläkin vaihtoehtoja kuten FLV, COOL HAND LUKE tms.
    Oudointa on se että selain antaa asentaa esim. download helper, cool previews ym, mutta loppujenlopuksi NE EIVÄT OLEKKAAN LISÄOSISSA, vaikka antoivat ymmärtää että asennus onnistui?!
    Taitaa olla versiosta kiinni?
    Oon mää hakenut vanhempia versioita GOOGLElla ja löytänyt jostain toggle ja jotn mestasta vanhat selaimet ja olen koittanut versioita 9, 10, 12, 15 ja vaikka ja mitä, mutta ei vain ala toimimaan nuo edellä mainitut lisäkilkkeet millään versiolla eli mikä tässä nyt maksaa?Ottaa pataan kun en muista varmana että mikä versio mulla edes oli ennen päivitystä!:eek:
    Missä oli muuten ihan MOZILLAn omien sivujen vanhat versiot?Satuin löytään nekin, kun etsiskelin eri versioita, mutta hemmetti kun en tallentanut kirjanmerkkeihin vaan jatkoin etsiskelyä.
    Eli:Tietäskö joku MOZ FF.n version jolla esim. nuo 2 lisäkilkettä toimii tai jonkun stuntin, ratkaisun?
    Kiitollinen avusta...in advance.:)

PS:Sori jos tää meni väärään mestaan tms, mutta tässä on samoilla silmillä liikenteessä ja nyt alkoi palaa täky ettiä ja testata eri versioita/lisäkilkkeitä!

Last edited: Dec 14, 2012
  2. Datanen

Datanen Guest

Trophy Points:
    108
    Juurikin noista toggle sivustoista tulee koneelle eri haitta/mainosohjelmia joten niistä ei pidä koskaan ladata mitään. Mieluummin www.download.fi sivulta.

Vanhoissa versioissa on tietoturva riskejä joten niitä ei kannatta asentaa. Itse suosittelisin että poistaisit Firefoxsin ja kaikki mahdolliset toolbarit ja asentaisit siitä ESR version: http://www.mozilla.org/en-US/firefox/organizations/all.html

Se ei päivityi kuin muistaakseni kerran vuodessa uuteen versioon. ( Tietoturva päivitykset tulevat toki normaalisti)

3. W.A.R.

W.A.R. Regular member

Trophy Points:
    26
    Kiitti vastauksesta.
    Voiko vanhan MOZILLAn heittää tuosta vain pois?
    Ettei mene kirjanmerkit, salasanat ect?!(Mä kun oon yleensä asentanut/päivittänyt vanhan päälle vain, niin oon vähän käsi tässä jutussa!:eek:)
    Mä anyway jo latasin, suoraan päälle, tuon mikä oli linkissäsi ja se asentui tietty ihan ok.
    Sitten lähdin etsiin lisäkilkkeitä, kuten COOLPREVIEWS, DOWNLOADHELPER ja ADBLOCK+, niin vain viimeksi mainittu asentui ok mutta muut ei eli samaa vanhaa veisua heitti ja teki mitä kirjoitin aiemmin eli MUKA ASENTUI!
    Asensin FLASH VIDEO DOWNLOAD softan, kerta ei anna asentaa tuota
    DOWNLOADHELPER softaa.
    BTW..Onko COOLPREVIEWS softalle mitään vastavaa, kun seKIN kerta töksii?
    En kyllä tajua, että mikä NYT niin tökkii ja töksii.
    Ennen on asentuneet/jääneet automaattisesti lisäkilkkeet, kun oon päivittänyt selaimen?!:O

Last edited: Dec 14, 2012
  4. majoko

majoko Member

Trophy Points:
    18
    klikkaa firefoxia kuvaketta/klikkaa kirjamerkit. Tallenna kirjamerkkip. ja kirjamerkkivalikko tuo ja varmuuskopioi kautta.

Voit myös käyttää mozilla backup ohjelmaa kirjamerkkien ja thunderbird asetusten tallentamiseen.

5. Datanen

Datanen Guest

Trophy Points:
    108
  6. W.A.R.

W.A.R. Regular member

Trophy Points:
    26
    Okey.Mä loin nyt itselleni käyttäjätunnuksen ja salasanan tohon SYNC juttuun.
    Sitten valitsin ne joiden haluan säilyvän eli salasanat, bookmarks etc eli voinko nyt vain tylysti poistaa MOZILLAN ja kun olen asentanut uudestaan sen niin heitän vain sen koodin/palautusavaimen sinne "boxiin" ja VOILA=>kaikki jotka olen halunnut tallentaa ovat takaisin uudestaan?!:eek:
    En ole tätä nääs ikinä käyttänyt niin olen vähän varovainen ja haluan selkeitä ohjeita niiltä joille tämä on tuttu jne.
    Oishan tuolla ohjetta tosiaan, mutta tässä painaa hirveä joulu-, yms hässäkkä myös päälle, niin ei kerkiä revetä YKSIN joka paikkaan!:(
    MUA VAIN NIIN RISOO JA IHMETYTTÄÄ, että miksi esim. juuri nuo mainitsemani lisäpalikat eivät vain asennu NYT=>on ne ennen onnistunut oli versio sitten melkeinpä ollut mikä hyvänsä.
    Asiasta on muuten muuallakin uutta tietoa.
    http://www.tietokone.fi/uutiset/google_sync_lopetetaan_viela_ehtii_ottaa_kayttoon
    EDIT PT II:
    Nyt on siis SYNC juttua käytetty ja tallennettu kirjanmerkit, salasanat yms ja heitetty pois vanha MOZILLA ja asennettu uudestaan 10-versio ja heti alkoi toimiin yllämainitut lisäkilkkeet, mutta vielä on ongelma:Annoin SYNC'lle käyttäjätunnukseni ja salasanani ja koodiavaimen ja aloin että SYNC palauttaa kaikki valitut:Aikansa jauhoi kunnes ilmoitti valmis, mutta eipä palautunut salasanat yms.(manuaalisesti sain kirjanmerkit, enkä niitäkään kaikkia, kai, kun käytin tuota MOZILLA=>KIRJANMERKIT=>NÄYTÄ KAIKKI KIRJANMERKIT=>TUO JA VARMUUSKOPIO=>PALAUTA)eli siis miten tuolla SYNC jutulla oikein nuo palautetaan?

Last edited: Dec 17, 2012

Share This Page