Mozilla firefox jää käyntiin

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Korrala, Mar 14, 2012.

  1. Korrala

    Korrala Member

    Joined:
    Jun 3, 2009
    Messages:
    74
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Mikähän mahtaa olla syynä kun Firefox ei sulkeudu, käytössä uusin vakaa versio, ei beta, jää käyntiin ja raksuttaa kiintolevyä kokoajan, tehtävienhallinnasta saan sammutettua, mutta olisi kiva kun sammuisi kuten kuuluukin.
     
  2. Datanen

    Datanen Guest

    Joined:
    Sep 21, 2010
    Messages:
    5,322
    Likes Received:
    68
    Trophy Points:
    108
    Kokeile putsata Firefoxsin väliaikais tiedostot Ccleaner ohjelmalla: http://www.piriform.com/ccleaner

    Voit myös kokeilla firefoxsin uudelleen asennusta. Eli poista koko Firefox ja sen jättämät kansiot Windowsista.
     
    Last edited: Mar 14, 2012
  3. Korrala

    Korrala Member

    Joined:
    Jun 3, 2009
    Messages:
    74
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16

    Olen tyhjentänyt kyseisellä ohjelmalla, mutta kun avaan firefoxin ja olen käyttänyt pidempään ja suljen, niin sama juttu. Uudelleen asennustakin kokeillut, ei vaikuta. Tätä ei tapahdu aina, mutta kun jää päälle, niin jää, ja rouskuttaa koko ajan.
     
  4. Datanen

    Datanen Guest

    Joined:
    Sep 21, 2010
    Messages:
    5,322
    Likes Received:
    68
    Trophy Points:
    108
    Olet varmaan myös buutannut tietokoneen. Sinun kannattaa kokeilla jotakin muuta selainta. Esimerkiksi Google Chrome.
     
  5. Korrala

    Korrala Member

    Joined:
    Jun 3, 2009
    Messages:
    74
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Olen buutannut ja kokeillut vaikka mitä, nyt olenkin siirtynyt käyttämään Chromea, mutta enemmän pidän Firefoxista jotenkin. Siksi aloin kyselemään neuvoa, ja sen huomaa kun jää jumiin, hidastelee jo käyttäessä sivujen lataamisen kanssa ja videoiden katselu tökkii, ja kun sitten sulkee, jää päälle ja sammuu vaan tehtävienhallinasta.
     
  6. Datanen

    Datanen Guest

    Joined:
    Sep 21, 2010
    Messages:
    5,322
    Likes Received:
    68
    Trophy Points:
    108
    Itse vaihdoin aikoinaan Ghromeen, koska siinä saa kaikki salasanat/kirjanmerkit kätevästi automaattisesti talteen Google tilille. Näin niitä ei tarvitse itse varmuuskopioida ulkoiselle levylle. Toinen syy oli Firefoxsin raskaus nettiselailussa.
     
  7. Korrala

    Korrala Member

    Joined:
    Jun 3, 2009
    Messages:
    74
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Itse käytän salasanojen tallennukseen lastpassia, erittäin hyvä ohjelma, kannattaa tutustua.
     
  8. Datanen

    Datanen Guest

    Joined:
    Sep 21, 2010
    Messages:
    5,322
    Likes Received:
    68
    Trophy Points:
    108
    Pitääpä testata tuota ohjelmaa sitten kotona. Kiitos vinkistä!
     
  9. 79atanos

    79atanos Regular member

    Joined:
    May 19, 2008
    Messages:
    1,945
    Likes Received:
    15
    Trophy Points:
    48
    Useimmiten syynä tuollaiseen ohjelman jumittamiseen on jokin tietoturvaohjelma. Jotain pari vuotta sitten tuollaista aiheutti Avastin ja ZoneAlarmin kombo, ja nimenomaan juuri Firefoxille. Kannattaa siis ongelman aiheuttajaa etsiä asennettujen tietoturvaohjelmien asetuksista, mahdollisesti ohjelmien vaihtamistakin voi joutua kokeilemaan.
     
  10. Datanen

    Datanen Guest

    Joined:
    Sep 21, 2010
    Messages:
    5,322
    Likes Received:
    68
    Trophy Points:
    108
    Ja jos kyseessä on ilmainen palomuuri softa, niin se kannattaa poistaa. Windows XP/Vista/7 kun ei tarvitse erillistä palomuuri softaa ellet ole "palomuuriharrastaja".

    http://www.webopas.net/palomuurinvalitseminen.html
     
  11. Korrala

    Korrala Member

    Joined:
    Jun 3, 2009
    Messages:
    74
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Palomuurina on Windowsin oma, ei muita, ja virustorjuntana Microsoft Security Essential.
     
  12. 79atanos

    79atanos Regular member

    Joined:
    May 19, 2008
    Messages:
    1,945
    Likes Received:
    15
    Trophy Points:
    48

Share This Page