MPEG:t / AVI:t jne. VCD:ksi ongelma....

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by marchi, Sep 5, 2004.

1. marchi

marchi Member

Trophy Points:
    16
    Minulla on tällähetkellä kodekit viturallaan ja halutessani polttaa jonkun videon Nero expressillä, niin se polttaa sen yläsalaisin ja peilikuvana... ongelmanahan on tietysti se, että annan Neron hoitaa koodauksen mpeg:stä --> vcd:ksi. Joten ajattelin poistaa kaikki paskat kodekit koneelta ja impata täältä sitten tarvittavat vehkeet kyseisiin hommeleihin.
    Eli, mitä ohjelmia tarvitsen, jotta voin muuttaa avi:ja ja mpeg:tä VCD:ksi?
    Ja mitä kodekkeja minun kannattaa hankkia ihan yleisesti, jos ajattelin poistaa kaikki kodekit?
    Videoita olen tottunut katselemaan wintoowssin media soittimella ja musaakkia winampilla... Näissä jtn vikaa?

Kiitän aivan hirveästi teitä kaikista nauvoista, jota voitte vain minulle suoda. :)

2. NeFer

NeFer Active member

Trophy Points:
    66
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Ja Nero:lla vain poltto, sillä ei tehdä mitään videokonversioita kun niissä on ongelmia ja kehno kuvanlaatu.
    NeFer:in linkeistä löytyy oppaat.

4. n_r

n_r Regular member

Trophy Points:
    26
    Onkohan NEROssa ja NeroVision Express12:ssa ei kodekki, MPEG2, kun NVE2:lla jälki on verrattavissa "parempien" kodekkien jälkeen isommilla bittinopeuksilla. Tietysti jos tarvitsee saada mahtumaan 2 tuntia yhdelle DVD:lle niin silloin kannattaa jo käyttää TMPGEnc tai CCE:n kodekkeja.

MPEG1 kodaukseenhan minä ainakin suosittelen Panasonicin MPEG kodekkia.

5. Zer087

Zer087 Member

Trophy Points:
    16
    Imuta vaikka muistaakseni ACEmegacodecpack siinä on kaikki tarvittavat koodekit ja vieläpä toimii koko paketti... eikä niinkuin esim. Nimo. Sit vaikka Tmpegc:llä rippaat sen mpeg --> mpg ja poltat nerolla. Miks muuten ees haluat mpeg --> mpg ? eikö muka mahu mpeg (supervcd) yhelle levylle nerolla ?

6. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Codec Packeja ei kannata asennella, tulee vain ongelmia.
    EDIT:
    Ja tuo Nero Vision Express 2 ei kuulu Nero:n oletuslataukseen joten en ole sitä koskaan kokeillut.

Last edited: Sep 6, 2004
  7. NeFer

NeFer Active member

Trophy Points:
    66
    Täysin samaa mieltä Agent_007 kanssa, älä asenna mitään codec packeja!

8. marchi

marchi Member

Trophy Points:
    16
    Sit vaikka Tmpegc:llä rippaat sen mpeg --> mpg ja poltat nerolla. Miks muuten ees haluat mpeg --> mpg ? eikö muka mahu mpeg (supervcd) yhelle levylle nerolla ?

tosi mahtavaa, että supervideointi velhotkin jaksavat neuvoa meitä nubuja :)
    niin, en tajua tuon zer087:n selostuksia, kun enhän minä ole mpeg:tä muuttaamassa mpg:ksi, vaan vcd:ksi, enkä SUPER vcd:ksi.
    Onko tuo media player classic muka nyt niin hyvä verrattnua wintoowssin media playeriin? aina on tota classiccii tullu kyl käytettyy, ku ei oo toiminu metia pläyeris... ja en sit uskalla mtn codecpäckejä imutella, koska valtaväestö on niitä vastaan :D
    *painuu lueskelemaan noita oppaita...*
    *ja mutisee perään*: "kiitoksia vain..."

9. marchi

marchi Member

Trophy Points:
    16
    yks juttu vielä! minä nyt katselin tän hetkisiäni video codecceja koneeltani ja onko mahollista, että niitä voi olla jopa 29 kaikenmaailman codecceja..esim:

cinepak codec by radius... ja sit tosi monta windowssin kodec systeemiä... eli kannattaako minun poistaa surutta kaikki? vai miten edetä?

10. elama

elama Regular member

Trophy Points:
    26
    poista turhat ja asenna vaan tarpeelliset.
    mun mielest: Divx, Xvid, AC3, FFDSHOW. ei muita... on sit erilaisia mielipiteitä asiasta...

11. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    cinepak on ainakin perus codec joka tulee windows:in mukana.
    niitä on muitakin aika paljon jotka tulevat windows:in mukana yhteensopivuussyistä vanhempien videoiden kanssa.

12. marchi

marchi Member

Trophy Points:
    16
    Kannattaako minun nyt poistaa kaikki?vai?
    vai mitä säästää?

13. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    kaikki mikä lisää/poista valikon kautta lähtee ja tuntuu turhalta on turhaa.
    noiden windows peruscodec:ien poisto ei taida ihan helposti edes onnistua ja poistamisesta ei mitään hyödy.

14. marchi

marchi Member

Trophy Points:
    16
    jelppaas agentti mua viel vähän, jos vain kärsivällisyytesi riittäisi...
    minun on hieman vaikea erottaa tuolt lisää/poista:sta, et mitkä ovat kodekkeja... joissakin luki sitten selvästi kylläkin, mutta esim:
    avi synth 2,5 <--kodecci,vai? jtn vinkkejä tunnistamiseen?
    minulla on myös toi: gspot ohjelma, joka näyttää jtn parikymmentä erilaista kodekkia koneeltani.. kannattaako niihin nyt koskea ollenkaan, vai imuttaa vain nuo teidän suosittelemat kodekit ja toivoa parasta?

et uskokaan kuinka kiitollinen olen, kun joku viisas viitsii neuvoa... :)

15. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    avi synth ei ole codec vaan frameserver jota käyttää apuna esim dvd2svcd ja autoGK.
    kokeile aluksi asentaa noi ja katso toimiiko.
    kyllä tossa GSpot listauksessa noita codec:eja riittää kun se listaa VfW ja DSH filtterit siinä samalla sivulla, eli suunnilleen kaikki tulee tuplana siinä listauksessa.

Share This Page