Mpeg vcd:ksi

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by mam77, Jan 8, 2003.

1. mam77

mam77 Regular member

Trophy Points:
    26
    Kertokaa lyhyesti tai YKSINKERTAISESTI mikä olisi paras ohjelma poltella mpeg:t svcd:ksi tai vcd:ksi? Jotta siis voisin katsella leffoja dvd-soittimella. Ja saanko niihin tekstejä mukaan mitenkään? Minulla on siis jo tekstit ja leffat koneella.
    Ja vielä yksi kysymys... miten voin muuttaa MPEG-1 MPEG-2:ksi? vai voinko? Ja voinko jotenkin suorittaa resoluutio muutoksia?
    Miten huonosti vcd näkyy, jos sen polttaa levylle ja katsoo tavallisella DVD-soittimella tv:stä? siis kun se resoluutio on aika pieni...
    Auttakaa pikaisesti aloittelijaa!

2. Jake

Jake Active member

Trophy Points:
    66
    Luepa artikkeli sivua ja tätä: http://www.afterdawn.com/glossary/
    (S)VCD on .mpg:tä, muunnos onnistuu helpoiten Nerolla jos ei ole standardi .mpg:tä. Paremman laadun saa TMPGEnc:llä, laatu tippuu aina jos encodaa videon. Tarkasta Nerolla onko .mpg:t standardi formaatissa ennenkuin teet niille muuta, eli yritä polttaa Nerolla niinkuin ohjeissa on neuvottu..

3. JwN

JwN Guest

Last edited by a moderator: Jan 8, 2003
  4. mam77

mam77 Regular member

Trophy Points:
    26
    joo mä löysinkin jo hyvän ohjeen miten saan tehtyä vcd:n ja siihen tekstit. Mun dvd-soitin kyllä toistaa myös svcd:t, mutta eipä tuo kuvan laatu niin huono tuossa vcd:ssä ollut etteikö niitä viittis katsoa. Eihän se toki ollut dvd:n veroinen, mutta hinta laatu suhde kyllä kelpaa :)

Share This Page