Koneessani on Kiss Satdem digi-tv -kortti joka tuottaa mpeg1:stä tallenustuloksena. Olen kokeillut pakata sitä Divx-muotoon Dr Divx -ohjelmalla mutta lopputulos ei ole kehuttava. Paikallaan oleva kuva on kyllä terävä mutta kun vähänkin on liikettä niin kuva muuttuu sahalaitaiseksi ja viiruiseksi. Xvid saattaisi olla parempi liikkuvassa kuvassa ja kysymys kuuluukin: mikä olisi kätevä ohjelma moisen pakkauksen suorittamiseen, mpg----)xvid? Jyrtsä.
Siis eikö tuo kortti sylje ulos mpeg2:sta? Tarkoitatko tuolla viiruisuudella sitä että kuva näyttää tältä: http://www.mpegit.net/testlab/uploads/Interlaced.png Jos tarkoitit niin kannattaa käyttää pakatessa de-interlace filtteriä.
Ei valitettavasti. Vain mpeg1:stä. Juuri tuollaiseksi liikkuva kuva muuttuu. Latasin juuri de-interlace -filtterin. Pitää kokeilla auttoiko.
Kyllä sillä pitäis pystyä kaappaamaan mpeg2:sta... Koska se on digi-tv kortti niin sillä pystyy kappaamaan sen streamin alkuperäisessä muodossaan eli mpeg2:sena. Siitä on parempi pakata sitten vaikkapa DivX/XviD muotoon. Laatu on huomattavasti parempaa...
Niin luulisi mutta vaihtoehtoja ei ole. Vain mpeg1:stä saa ulos. Oli kyllä ensimmäinen ja viimeinen Kiss-Nordic -tuote minulle.
Kyllä se DVB tieto mikä taivaalta tai kaapelista tulee on nimenomaan mpeg2 pakattua kuvaa. Tallentaessa kovolle se on edelleen mpeg2 kuvaa. Sitä voi sitten uudelleenpakata vaikka VirtualDubilla halutulla codekilla. Kannattanee kuitenkin pitää bitrate ainakin lähellä alkuperäistä jos haluaa laadun säilyvän kohtuullisena.
Itsellä sama kortti ja stream on mpeg2:sta. Mistä päättelit, että olisi 1:stä? Ei ainakaan itsella edes voi valita, että pakattaisiin mpeg1:ksi.
Onko 1000kbps riittävä bitrate noille pakatuille DVB videoille? Itse käytän 2pass xvidiä 1036kbps bitratella. DVB signaalihan on yleensä jotain välillä 1Mbps - 3.5Mbps. Resoluutiona 4:3 materiaalille käytän 576x432. Vai olisiko parempi pitää resoluutio alkuperäisenä?