Terve, Olen leikellyt mainokset pois Digi-TV-kortin mpeg2-streameistä Avidemux 2.1.1:llä ja tehnyt uuden leikatun tiedoston Video Copy ja Audio Copy asetuksilla. Editoitu tiedosto kuitenkin menettää äänisynkan ja leffoissa se on n. 2 sekuntia pielessä. Mitenköhän asian voisi korjata? Ja olisiko tuohon mainosten leikkaamiseen jotain yhtä nopeaa ja parempaa menetelmää? Ja pahoittelen, jos meni väärälle foorumille. En tiennyt minne mpeg2-kysymykset laitetaan.
http://www.videohelp.com/tools?tool=Mpg2Cut2 tuossa toinen ohjelma jota kannattaa kokeilla. Tallennukset ajettu ProjectX:n läpi ennen leikkausta?
En ole käyttänyt projectX:ää. Olen tallentanut ohjelmat DVBViewer Prolla MPEG2 PS muodossa, ja editoinut suoraan tuota tallennettua materiaalia Avidemuxilla. Pitäisikö nuo sitten tallentaa TS-muodossa?
PS pitäisi kyllä toimia (olettaen että ohjelma tekee kunnollista PS), oletan vaan näissä tapauksissa kun DVB tallennuksista on kyse että TS muodossa on kovalevylle materiaali mennyt, varsinkin jos synkka ei oikein toimi ja leikkaus/editointi ei tahdo onnistua. Kai käytät AVIdemux:issa leikkausta Key Framejen kohdilta?
DVBViewerissä pystyy erikseen valitsemaan tallennusmuodon PS tai TS. Olikohan niitä yhteensä 6 eri valintaa. Leikkaan myöskin keyframeiden kohdalta. Asensin tuon ProjectX:n ja luulen, että siirryn käyttämään sitä, jos aion leikata mainoskatkoja. Rupeaa olemaan vaan niin aikaa vievää hommaa, jos joutuu demuxaamaan välissä, että luulen, että vastedes jätän mainoskatkot ja käytän pikakelausta.
en nyt tarkalleen muista mutta teitääkseni dvb-nauhotuksiin (streamdumb) tulee videostreamin GOP-rakenteeseen "keskeneräisyyksiä" nouhoituksen alkuun. Suurin osa dvb:n käsittelysoftista (PVAStrumento,ProjectX) tuntuu leikkaavan tämän pätkän pois videon ja audion osalta. Avidemux toisi tuntuu tekevän tätä vain videon osalta, jollon synkkaus kusee, riippuen leikatun osan pituudesta. Ei muuta kun reippaampaa audio shiftiä peliin. toimii kyllä ihan copy-modissakin. P.S. joku varmaan osaa selittää ton GOP-jutun paremmin. Itse en sitä enää kovin teknisesti muista