MPEG2 -- XviD?

Discussion in 'DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit' started by MiiKKiZ, Nov 24, 2004.

1. MiiKKiZ

MiiKKiZ Regular member

Trophy Points:
    26
    Eli mulla on koneella nyt pari TV-ohjelmaa nauhotettuna hyänlaatuseksi MPEG2-videoksi. Haluaisin kumminkin kääntää nämä XviD:ksi, ja olen jo "VirtualDub MPEG2" -ohjelmalla saanut nämä XviD:ksi käännettyä, mutta laatu on aina huonoa, vaikka laittaisin kuinka ison bitraten :( Olen kuullut jostakin 2-pass menetelmästä jolla ilmeisesti tulisi parempi kuva, mutta kun valitsen XviD-codekin asetuksista tuon 2-pass -vaihtoehdon, se pyytää jotain tiedostoa mistä minulla ei ole harmainta hajuakaan :( Joten nyt, jotkut ketkä paljon tietää videoiden kääntämisestä, voisi ystävällisesti kertoa minulle miten saisin nuo videot käännettyä mahdollisimman hyvälaatuisiksi Xvid-videoiksi, ja suht pienellä tiedostokoolla. Kiitoksia jo etukäteen!

2. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    http://www.doom9.org/xvid-vdub.htm
    tuossa ohjetta englanniksi.
    Eli aluksi tehdään twopass - 1st pass:illa mutta ei aleta vieltä prosessoimaan vaan pistetään se joblistiin ja sitten twopass - 2nd pass ja sitten ja sitten sekin joblistiin ja homma päälle.

3. MiiKKiZ

MiiKKiZ Regular member

Trophy Points:
    26
    Ok, koittelen tota kunhan kerkiän. Kiitti!

4. kojakki

kojakki Guest

Ite en oo viittiny ruveta 2passilla edes kokeilemaan. 12Mbs Mpeg2 tiedostot vedän Virtualdubmodilla 3Mbs Xvidiks, kaikki Xvidin laatuasetukset päällä. En ole kuitenkaan huomannu että tolla yhdellä vedoksella tulis mitenkään erityisen heikkolaatuista.

Share This Page