MPG formaatti ongelma

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by TSK_Fin, Mar 30, 2008.

1. TSK_Fin

TSK_Fin Regular member

Trophy Points:
    26
    Elikkäs, juttuna olis semmone et... mun DVB-C digiboksi kun on tallentava niin se tekee jotain ihme formaattia, joka kyllä on tietokoneella muunneltavissa sit .mpg muotoon USB Explorer ohjelmalla. Sitä formaattiahan ei voi tuossa päättää, se on aina se .mpg.

Niin ongelmana nyt olis se, että noita raaka-video tiedostoja mitä on digiboksilta siirretty nii niitä pitäis vähä muutella pienemmäks koon suhteen.

Mulle on kerrottu, että ProjectX ohjelma on hyvä siihen mutta, oon kokeillu siitä noin 4 eri versioo ja mikään niistä ei oo toiminu. Ohjelma tekee videotiedoston kuvasta kauheeta mössöö ja äänet sekoilee ja tsirppii semmosia kimeitä äänivirheitä.

Samalla sanottiin, että kun tuolla ProjectX:llä teet ääni, video ja tekstit eriksee nii sit ne saa hyvin pakattua taas StaxRip ohjelmalla. Mutta kun toi ProjectX meni mite meni nii ei tosta StaxRip:stäkään paljon iloa ollu.

Päätin sit ettiä jonkun muun ohjelman millä muokkailen. Xilisoft Video Converter on hyvä ohjelma, mutta se jostain syystä failaa (Fail) jos käsiteltävä tiedosto on kestoltaan yli tunnin. 75% kohdalla se yleensä vaan lopettaa ja sanoo sen "Fail".

Aattelin, sit et jos sais leikattua sitä tiedostoa vähän pienemmäks eli mainokset pois välistä nii tulis alle 1h mittane, mutta milläs leikkaat .mpg tiedostoa? VirtualDub on nihkee ja huolii vaan .avi tiedostoja enimmäksee.

Löysin sitten semmosen ohjelman kun Mpeg2VCR, jolla voi leikata .mpg tiedostoja. Innostuin sit et ompas helppo homma mut sit ku sain videon leikattua ja tallennettua niin, katoin ihmeissäni sitä lopputuloksena syntynyttä videotiedostoo. Kuva oli OK, mutta äänet ei leikkaantunu pois. Videossa oli siis vieläkin ne mainoksien äänet vaikka mainoksia ei edes ollut enää itse tiedostossa.

Oon tässä aika ahkerasti yrittäny saada tätä hommaa toimii mm. seuraavilla ohjelmilla: TMPGEnc, WinAvi, AllToAvi, VirtualDub, Xilisoft Video Converter, ProjectX, StaxRip, ymym...

Olisko ehdotuksia siis vielä mitä ohjelmia voisin käyttää ja miten saisin tuon äänen leikkaantuun pois tuosta .mpg tiedostosta, josta jo sain videon leikattua, ääni siis jäi siihen, outoa..?

Neuvoja kiitos!

2. arskaxx

arskaxx Active member

Trophy Points:
    66
  3. TSK_Fin

TSK_Fin Regular member

Trophy Points:
    26
    Hieno homma että joku vielä ehdottaa jotain mielenkiintosta... Mistähän tuon valikon löytää?

Luen toki tuon linkin tässä heti tämän kirjotuksen jälkeen.

Kiitos.

4. arskaxx

arskaxx Active member

Trophy Points:
    66
    Se "strip Medion to separate pes" on jossain määrätyssä ProjectX versiossa (löytyy siitä linkin viimeisestä viestistä) :)

5. TSK_Fin

TSK_Fin Regular member

Trophy Points:
    26
    Eikö tuossa versiossa missä on tuo "separate medion" toiminto niin eikö tuossa versiossa voi leikata videoo ollenkaan?

Vai olenko vain sokea ja en löydä sitä leikkaustoimintoa tuosta heti ohjelman alusta?

Edit: Juu löysin jo sen leikkausmahdollisuuden, se oliki piilotettuna siä alhaalla olevaan valikkoon :)

Last edited: Mar 30, 2008

Share This Page