MSN Messenger (6.2) jumittaa koko koneen

Discussion in 'Ajuri- ja softaongelmat' started by Tuulinen, Sep 2, 2004.

1. Tuulinen

Tuulinen Member

Trophy Points:
    11
    Otsikossahan tuo jo lukee: Messe mokoma siis iskee koko koneen juntturaan vähintään pari kertaa tunnissa. Jumitus kestää 5-20 sekuntia kerrallaan, ja sen aikana mikään ei liiku, mikään ei toimi, Winamp rytkyttää yhtä ja samaa nuottia eikä Messenger ota kyseisenä aikana lähetettyjä viestejä vastaan. Jos sammutan Messengerin, ongelma häviää. Jos nyt oletetaan, etten ainakaan ihan vielä halua heittää moista kiusankappaletta romukoppaan, niin mitähän asian korjaamiseksi voisi tehdä - onko ehdotuksia?

Hiukan lisätietoja:

Ongelma ilmeni vasta tänä syksynä, kun kesäloman jälkeen sain koneen taas verkkoon. Vielä toukokuussa kaikki toimi normaalisti. Kesän aikana jouduin formatoimaan C-aseman kertaalleen.

Kiroilun ja karjumisen lisäksi olen kokeillut - turhaan - seuraavia toimenpiteitä: formatoin C-aseman uudelleen, siirsin verkkokortin toiseen korttipaikkaan, otin viruksentorjunnan ja palomuurin pois päältä. Lisäksi olen asentanut Messengerin noin 10 kertaa uudestaan ja kokeillut Messen eri versioita (1.0, 4.6, 5.0, 6.0 ja 6.1), joista ei ikävä kyllä yksikään suostu toimimaan: kirjautumaan ei pääse päivittämättä Messeä versioon 6.2.

Ei kukaan sattuisi tietämään, kuinka tuon päivityspakon pystyisi kiertämään?

Käyttiksenä on Win98 ja muistia 256 Mt.

Kiitos, jos jaksoitte lukea näinkin pitkän sepustuksen.

2. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    tuon messenger:in voi korvata esim trillian, miranda tai gaim ohjelmilla.

3. pecu

pecu Guest

Ei ongelman ratkaisu ole ohjelman vaihto.
    Palvelun tarjooja pyytää mua vaihtaan messen jahoo vastaavaan, kun ei toimi kunnolla mutta nyt kävikin niin että minä vaihdan operaattorin jo 4 vuotta tapellu ton paska reon kans.

Share This Page