Joo, elikkäs otsikosta voi jo päätellä. Kun toinen yrittää lähettää mulle jotain, se valittaa näin: "* yritti lähettää sinulle tiedoston (Turmion Kätilöt - SaatananPalvoja.mp3). Tämän tiedoston siirto on estetty, koska se ei ehkä ole turvallinen." Oon yrittäny kaikkialta sallia tuota ja muuta, mutta aina tulee sama. Voin kyllä ite lähettää kavereille tiedostoja, mutta mulle ei tuu mikään. Mitenhän tämän pystyisi sallia tai jotain? Virustorjunta ja palomuuri on F-Securelta.
Jos sen teet, niin hanki vaikka ZoneAlarm tilalle! Se on ilmainen, ja sen saa ladattua www.zonelabs.com tietääkseni.
Tuo messenger tekee tota mullakin. Koita pakata se vaikka zipiks, mulla otti sen vastaan. Jos en väärin muista niin tohon messengeriin on olemassa sellanen patchi, jolla saa esim. aikaan sen että voit vastaanottaa tai lähettää isoja tiedostoja. Normaalisti mulla ainakaan ei mese ole suostunut tekemään tuota. Korjatkaa jos oon vääräs ps. En todellakaan usko et tuo johtuis f-securesta
Mäkin oon ton ongelman kanssa paininu. Tiedostoja voi lähettää helposti niin, että muuttaa exe tiedosto päätteen vaikka txt:ksi tai joksikin muuksi...
Joo se mese blokkaa tiedostot, "päätzi" pittää siihen hommaa, ja se löytyypi tuolta http://apatch.ikhost.com/ edit: Niin empä muistanut sannoo, että tossa "pätzis" on muutaki kaikkee hyvää millä saa poistettuu turhia juttuja mesestä..
Mulla taas sellanne ongelma et siirtonopeus multa kaverille on pirun hidas. Pitääkö mesellekin avata jotain portteja modeemista, aivan kuten dc++:lle? Kiitos tosta patch linkistä muuten!
Joo noissa uusissa mese versioissa on toi esto päällä ettei voi sendii mp3, exe,wav yms. muodoissa olevia tiedostoja. Kyllä kannattaa patchata oma mese ni ei nuo tuommoset turhat estot haittaa.
Kyllä, todellakin Microsoft on sisällyttänyt uuteen Messengeriin tuon eston. Sen saa pois mess.be:n File Extension Unblockerilla tai jo mainitulla APatchilla. Eikö kuitenkin ole HITUCN tyhmää, ettei tiedostoja voi vastaanottaa oletuksena? Vaihtakaa hyvät ihmiset Skypeen ;<
Kyllä itsellä antaa mese lähettää ja vastaanottaa kaikkia tiedostotyyppejä, mutta ne pitää aukaista suoraan Vastaan Otetut Tiedostot-kansiosta, jos aukaisee suoraan mesen keskusteluikkunassa olevasta linkistä tulee kyseinen virheilmoitus.
Apatchissa on paljon valittavia kohtia, eli pelkkä ajaminen ei riitä. Valkkaat ne ominaisuudet, jotka haluat patchin muokkaavan. Ja jos en aivan väärin muista niin mese täytyy olla suljettuna, pelkkä ulosloggautuminen ei riitä. Loistava pieni pätsi tuo kyllä on..voi halutessaan hävittää Mikkisoftan logotkin^^
Siis mistähän versiosta lähtien tuo esto on ollut olemassa? Mulla on versio 7.5 (7.5.0324). Mp3 tiedostoja olen kyllä lähetellyt eteenpäin, eikä ole ollut mitään ongelmia.
Lähetellyt kyllä, mutta oletko koittanut ottaa vastaan? En muista tarkkaa versiota, mutta 7.x se kuitenkin taisi olla. Tuo patchi on muutenkin kätevä, voi muokata meseä ainakin hiukan paremmaksi.