MSN Messenger 7.5-versioni on tiedostojen siirrossa ihan älyttömän hidas! Yhden kuvan siirtäminen saattaa kestää yli 10 minuuttia ja reilu 3 mb:n kappaleen siirto saattaa kestää yli puoli tuntia. Mistä tämä voi johtua? Olen tästä kirjoittanut tänne aikaisemminkin, mutta silloin vaan todettiin, että Microsoft nykyään rajoittaa noita latausnopeuksia. Ei se voi olla syy tähän asiaan, koska kaikki valittaa, että minun siirtonopeuteni on niin hidas, heillä tuntuu olevan yhtä nopea kuin ennenkin. Osaakos kukaan neuvoa asiassa? Viruksia ei ole koneella, kun on juuri tehty täydet putsaukset ja muutenkin pidän koneen tarkassa syynissä. Kenelläkään ajatuksia asiasta??
onko molemmilla msn messenger , kun esimerkiksi kaveri käyttää linuxissa Gaim messengeriä , ja minun ja sen kaverin välillä on hidas siirto , taas kavereille joilla on myös msn messenger tai windows live messenger , niiden välillä on nopea tiedon siirto.
Ensinnäkään en tiedä mikä on NAT. Että silleen Molemmilla on nimenomaan msn messenger. Kaikkien kanssa, joiden kanssa olen kokeillut, tiedonsiirto on tosi tönkköä. Ongelma näyttää olevan omassa päässäni, sillä esim. kun kirjaudun mutsini koneelta messengeriin, silloin kaikki toimii hienosti ja siirtonopeus on huimaakin huimempi. En edelleenkään osaa ratkaista asiaa... Voiko ongelmana olla virus-ohjelmani, palomuurit tms.?
NAT elikkäs sun reitittimessä/adsl modeemissa oleva palomuuri... tuli mieleen jotta mikä virustorjunta ohjelma sulla on kas joskus muinoin mulla norttoni skannasi kaikki tiedot mitkä laitto messengerin välityksellä menemää joten se tahmasi liikenteen.
No mun modeemi on tollainen perus Nokia-boksi kaapeliverkkoa varten. Nortonia en käytä. Käytössä on tällä hetkellä Avast! ja Comodo-palomuuri. Voisiko ongelma olla niissä?
Jos ois vaikka joku virus tai jotain.. Lataa HiJackThis-niminen ohjelma täältä. Kun lataus on suoritettu, mene työpöydälle ja paina uutta kuvaketta, joka on tullut. Avautuu uusi ikkuna: Jos näin kävi, paina ”Do a System scan and save a logfile”. Sitten se suorittaa sitä hetken aikaa, kuunes avautuu uusi ikkuna. Siinä on HjT-lokisi. Kopio koko teksti ja laita se tänne. Jos kyseessä on Vista-käyttöjärjestelmä, paina työpöydälla olevaa pikakuvaketta oikealla hiirinappulalla ja paina ”Suorita järjestelmänvalvojana”.
Kiitos Avusta Henkettu, mutta tämän hidastelun aikana on käyty Hijack ja muitakin ohjelmia .. AVG, DrWeb, CCleaner... Ongelman ei pitäisi olla siellä, kone on ollut suhteellisen puhdas. Ongelman täytynee löytyä siis muualta.
Elikkäs siis katso skannaako esim. se avast lähtevät tiedostot jos skannaa niin se hidastaa sitää lähetystä koita vaikka laitaa joku pakettei menemää silloin kun avast tai firewall on pois päältä...