Eli eilen illalla aukesi kaverilta keskusteluikkuna jossa luki OMG ja osoite. en avannut sitä linkkiä mutta rupesi lataamaan jotain ja 2sekuntia ja oli latannut jonkin pöpön joka rupesi lähettämään tuota samaa viestiä muille mesen kautta. Nyt tekee sellaista jos ei heti kun kone on käynnistyny avaa vaikka mediapleyeriä tai vaikka explorerii tulee Ohjelma on aiheuttanut virheitä ja se suljetaan. Ja kun kattoo tehtävienhallinnankautta kun on avannut ohjelman siihen tulee eteen semmoinen kuvake mikä siinä ei ole ollut. F-Secure löysi 2viirusta ja adware ei löytäny mitään. Mutta ongelma ei poistunut.
Mulla OLI sama ongelma... eti pp.exe nimistä tiedostoo Multa löyty Documents and settings kansiosta. Mut vaikkka sää poistat sen niin se tulee kyll käynnistyksen jälkeen takas. Kannattaa laittaa HiJackThis logi ja pyytää et joku viisas kattoo sen läpi.
hjt-loki varmaan auttaa.. http://koti.mbnet.fi/pattaya1/hijackthis.htm ja todellakin, kannattaa antaa jonkun joka on asiaan perehtynyt tutkia se eikä lähteä itse korjailemaan mitään..
Se viirus tarttuu MSN messengerin kauttaa mä sain sellasen viestin mun mese frendiltä siin oli eka et : lol ja sit joku osote. klikkasin sitä osotetta ku luulin etse oli joku kuva. Niin sit se asensi jongun ohjelman ja nyt se siis lähettäää samaa viestii muille mun mese listal oleville henkilöille. prkl ja nyt mun Ad-watch blokkaa koko ajan jotain ohjelmaa!!
Joo kaverilla on kans toi sama ja lähettää just sen omgn ja linkin... pitääkö sieltä logista sitte poistaa jotai vai kuinka??? Ja millää muulla tapaa kyseesestä viiruksesta ei pääse eroo vai.
XP pakkailee sinne kaikkea mahdollista roinaa jotta järjestelmä saataisiin mahdollisesti sen vikuuntuessa taas pelittämään. Se vie kuitenkin tuhottomasti tilaa ja viruksen tullessa säilöö nämä virusten saastuttamat tiedostot syövereihinsä. Tässä tullaankin tilanteeseen jossa virusscanneri saattaa älähtää niistä säilötyistä viruksista vaikkakin vaarattomista. Itse tyytynyt varmuuskopiomaan kaikki tärkeimmät tiedostot ja rehellisesti asentamaan käyttiksen uudelleen väliajoin. Joillekin toiminto on turvallisuutta, minulle taas turhaa ja epävarmaa tilansyöntiä.
moi..mulla kans sama ongelma ja mul ei pysty avaa mitää muuta ohjelmia ku mesen ja explorerin....mikäköhän avuksi?
sama juttu mulla xp:ssä, kaverilta tuli viesti: just for you, ja linkki, tietenkin klikkasin kun en osannut aavistaa, ja sitten troijalainen koneeseen.. loi piilotiedoston c:\windows\etb ja täynnä kaikkea.. lähetti mesen kautta eteenpäin iteseään samalla viestillä, kaikki keskustelu ikkunat aukes, myös offlinessä olevat..
siin tiedoston tiedoissa lukee: G-StaR Software© ko mul nyt oli se viirus jo niin avasin sen linkin ja se kysy haluatko ladata tiedoston Nimi: img350.php Tyyppi: tuntematon tiedosto Mistä: www.playprouctionsinc.com tuo sivun ja tiedoston nimi vaihtelee sen mukaan ku poistan ne tiedostot tuolta, nimi on yleensä joku zzzs.exe tai zxxds9.exe tai joku.
Mä scannasin koneen eikä löytyny yhtää pöpöä,mut se silti pistää liikkeelle mesessä sitä ¨linkkiä¨.Löysin koneelta sovelluksen nimeltä zzzs.exe ja pari muuta samankltaista ihme tiedostoa eikä niitä pysty poistamaan koska windows ¨käyttää¨ niitä.Niin eikö noista pääse muulla eroon kuin hijakcthis logilla?