Muistakaa

Discussion in 'PS3' started by _ABBA_, Jan 24, 2009.

  1. _ABBA_

    _ABBA_ Member

    Joined:
    Jan 24, 2009
    Messages:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Älkää unohtako Puhditaa PS3 pölyistä, sillä Ps3 on herkkä hajoamaan ilman puhdistusta. Varsinkin nämä uudet kun on riisutumpi malli kun vanha 60gb
     
  2. karb0

    karb0 Regular member

    Joined:
    Apr 16, 2006
    Messages:
    308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    selvä
     
  3. Demistry

    Demistry Regular member

    Joined:
    Oct 13, 2004
    Messages:
    228
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Juu tuo puhdistaminen kannattaa muistaa... Kaverilla meni 40gb malli rikki juuri tuon pölyn takia!

    Itse puhdistan säännöllisesti 2-3kk välein pölyt paineilmalla!

    HUOM!!! Käyttäkää kuivattua paineilmaa mikäli kotoa sattuu löytymään kompressori ja ilman kuivan, mikäli ei niin kaupoissa myydään puhdistukseen tarkoitettua spray-ilmaa jossa kosteutta ei ole! esimerkkinä tämä tuote!
     
  4. Jarppi_95

    Jarppi_95 Regular member

    Joined:
    Dec 14, 2007
    Messages:
    137
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Eikö pölyjen pyyhkiminen ja Pleikkarin oma 'Autoclean' käy? Saattaa muistuttaa sarkasmia, mutta sitä se ei ole ;). Yleensä olen imuroinut pleikan päältä ja sivuilta. Sen olen tehnyt melkein aina kun siivoan. (olen tehnyt jo 2x/ kuukausi)
     
  5. Demistry

    Demistry Regular member

    Joined:
    Oct 13, 2004
    Messages:
    228
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Eikähän tuokin riitä mikäli ei anna pölyn kerääntyä suuriksi karvapalloiksi ilmanottoaukkojen eteen ;)

    Imurointi on ihan hyvä tapa poistaa kanssa pölyt, mutta älkää imuroiko liian pitkään että ei ota laitetuuletin itseensä ilmavirran takia ja pala kiinni ;)
     
  6. Jarppi_95

    Jarppi_95 Regular member

    Joined:
    Dec 14, 2007
    Messages:
    137
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    No vahingoittuuko se helposti? Miksi (tiedätkö?) ? Ja olen pitänyt pleikan sammuksissa, kun olen imuroinut sivuilta. (Takaa en ole imuroinut).

    Elikkä onko tuota vaaraa, kun Playstaion on sammuksissa, vai onko se vaara juuri sammuksissa? Sori kun kyselen, mutta yritän pitää tuon laitteen mahd. pitkä-ikäisenä. Kiitos!
     
  7. _ABBA_

    _ABBA_ Member

    Joined:
    Jan 24, 2009
    Messages:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Minusta paine ilma on paras vaihtoehto kun ei voi vaurioittaa tuuletinta ja poistaa pölyt tehokkaasti.

    Puhdistan oman Ps3 viikottain..
     
  8. Trilogiar

    Trilogiar Regular member

    Joined:
    Aug 7, 2007
    Messages:
    793
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Juu pöly on tosiaan elektroniikan yksi pahimmista vihollisista. Takuun paremmalla puolella voi sitten vaikkapa avata konsolia itse ja puhdistella sisältä tai viedä johkin liikkeeseen puhdistukseen.
    Itse olen DIY miehiä ja taidan tässä pitäytyä samoilla linjoilla, jos pleikkari alkaa joskus temppuilemaan.

    Juu kyllä sammuksissakin pyörii (Ainakin kakkos pleikan tuuletin. Sai hyvät kierrokset kun imurin kanssa anto potkua :D ).

    Mutta tosiaan en tästä kolmosesta tiedä, kun en ole imuroinut vaan pyyhkinyt pölyt vaan hellästi mikrokuituliinalla päältä.
    Tuskinpa siinä kuitenkaan on mitään lukkoa, joka estäisi tuuletinta pyörimästä kun laite on sammuksissa. Kunhan et liian kauan tuuletin reikien kohdalla imuriasi pidä parkissa, niin eiköhän tuo pysy kuosissa.

    Pitäisi alkaa myös itse imuroimaan. Kiitos vinkistä. (Ihme ettei itsellä ole käynyt mielessä).
     
  9. jonzik

    jonzik Member

    Joined:
    Apr 12, 2009
    Messages:
    41
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    en ole puoleen vuoteen imuroinu pleikkaria ja vieläki toimii ainoastaan olen pyhkiny mikrokuitu liinalla sivuista ja päältä
     

Share This Page