Windows Me (jolle ei muuten enää saa tukee eikä päivityksiä tietääkseni) kun klikkaa kohtaa oliko se oma kone joo ja sitten Kovo niin ilmoitta akohdass aominaisuudet, että mun muisti tai mitä se sitten lie on järkyttävän vähän muutama sata millitavua. ihme että kone edes pyörii. Olen poistanut monta ohjelma amutta ei vaan auta eikä lisäänny ku jonnekin 700 mt. Voihan olla että nää tiedot ei kaikki kutiansa pidä. Enpä tiedä mistä saisi selville kuis maljon täsäs oikein on muistia jälellä ja mitähän tekisi?? Ihme ku edes pyörii!
Onko se varmasti pieni m-kirjain? Minkä kokoinen kovalevy sinulla on? Tarkista se kovalevyn päällä olevasta tarrasta. Puhuttinhan tässä kovalevystä eikä muistista (keskusmuistista)?
Noo, tota oon näissä asioissa torvelo. Enpä tiedä edes mistä muistia tutkitaankaan. Noh asia on niin että klikkaan tietokoneen kuvaa ("oma tietokone" kait) , klikkaan sitten KOVO 1 (C) lukee käytössä 3, 55 Gt ja vapaana 342 Mt (eli iso M). Muutoin koneessa pitäs olla 127 RAM. 54% vapaana jne. Siis jos tossa on lukema kovolla 342 Mt vapaana onko syytä huoleen? Kysyisin myös onko jotain eroa Windows ME (tää on mulla) ja Windows 98?? Mulla on Windows 98 opaskirja. Käyneekö sen ohjeet Windows ME. Sitten olen kuullut jostain oisko se että kovo tai joku jaetaan kahdeksi? Onkohan se hyvä systeemi ja liekö "terveellistä"??
Tuo 342 mt on vapaan kovalevytilan määrä, mikä pitäisi mielellään olla gigatavun luokkaa jotta kovalevyä on helppo eheyttää. Kovalevyn jakaminen kahteen osaan kannattaa yleensä asennusvaiheessa, ennen seuraavaa asennuskertaa en murehtisi siitä. Tuolle 3.6 gt:lle vaikkapa c:lle 1.6 Gt ja d:lle 2 Gt. Sekä 98 että Me ovat aika vanhentuneita käyttöjärjestelmiä, mutta ainoita järkeviä Microsoftin vaihtoehtoja jos et muistia hanki lisää. Jos kone hidastelee, koita vaikka tuota eheytystä. Me:stä löytynee start-valikosta nimellä defragmentation.