Tervehdys! Ongelmani on seuraavanlainen: en onnistu siirtämään kameran kuvia tietokoneelle, koska muistikortti pitää alustaa aina uudelleen. Olen alustanut kortin monta kertaa ja siltikin, kun otan välissä testikuvan ja yritän siirtää sitä koneelle muistikorttiadapterin kautta, aina pitää alustaa uudelleen. Mun ymmärrys on mennyt jo yli, että mikä on ongelmana. Voisitteko te viisaampana neuvoa? Käyttöjärjestelmä koneessa on Windows 7. Muistikortti on: SanDisk Ultra II 2.0GB
Siis missä olet alustanut? Ethän vaan koneessa Windowsilla? Muistikortti kannattaa aina alusta kamerassa, ehkä oletkin niin tehnyt mutta halusin vaan varmistaa...
Olen formatoinut / alustanut windowsissa ja kamerassa. Mutta voisiko todella kameran muistikortti olla rikki, vaikka se näyttää kuvat kameran näytössä ja pystyy selailemaan kuvia kamerassa, mutta ei siirtämään koneelle?
Muistikortti pitää alustaa vain kamerassa. Jos kuvia voi selata kameran näytössä, on kortti mitä ilmeisimmin kunnossa ja vikaa pitää lähteä etsimään tuosta adapterista tai sen ajureista. Vaikuttaa, että adapteri ei tunnistaisi kyseistä muistikorttia.
Ja jos koneesi ei tue kyseistä muistikorttia, ei voi tietokone siirtää kuvia kortilta koneellesi. Koeta siis hankkia konemerkistä riippuen uusi muistikortti.(Acerille esim. Micro SD)
Liittyisikö tämä ongelmaan: SD Card Not Recognized Problem In Windows 7 A Secure Digital (SD) card may not be recognized on a Windows 7 based computer. Lisäys: Tuossa ei tosin alustuskaan onnistu: