Elikkäs mul on tollai nokian puhelimen mukana tullu micro sd muistikortti ja oon siihen sit laittannu salasanan ja nyt ku vaihoin puhelinta nii se kysy sit salasanaa enkä tietty muista! millähän tuon sais kierrettyy? alustessakin kysyy salasanaa! ja jos koneella yrittää alustaa et laittaa sen kortin sd adapteriin ja siit koneeseen niin konekkaan ei anna sitä alustaa eikä kyllä päästä edes sisään! eli mites onnistuis toi kierto? vai onko kortti nyt käyttökelvoton?!
Tää on hyvä kysymys!Mulla oli sama ongelma,puhelimella formatointi ei onnistunut poistamaan salasanaa,eikä tietokonekkaan.Oma ongelma rakesi niin et kirjoitin paperille kaikki salasanat joita käytän/olen käyttänyt,ja niin yksi valittu osu oikeaan(sama kun pc:n salasana).Eli nyt olis jo kaksi tiedon janoista odottajaa.
kuulemma tuon kortin sitten saa tyhjennettyä ainoastaan s60 käyttöjärjestelmällä varustetulla puhelimella.. s60 ei kuulemma kysy salasanaa tyhjennettäessä!
Mulla on Nokia n70 puhelin ja päivitin sen nokian sivujen kautta tänään. Puhelimessa muistikortti johon en koskaan ole laittanut salasanaa ja puhelin ostettu uutena Soneralta. Nyt kuitenkin kysyy salasanaa ja Soneralla ja Nokialla kukaan ei tiedä asiasta mitään. Selvisi vielä ettei muistikortti ole edes Nokian. Miten ihmeessä saan sinne laittamani tiedot takaisin. Nokian sivuilla käskettiin siirtämään tiedostot muistikortille päivityksen ajaksi. Noh ovatpa ainakin tallessa. Mutta apua todella kaivataan.
yksi mahdollinen tapa voisi olla että kokeilet sitä tietokoneen muistipaikassa! tai sitten tyhjennät sen kortin puhelimella! formatoinnin jälkeen voisit kokeilla jotain softan palautus ohjelmaa jos sillä mahdollisesti saisit tiedot palautettua taas.. tossa juttua palautus ohjelmista: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/81697 siis jos joudut ton kortin forkkaamaan niin sen jälkeen laita muistikortti tietokoneen kortin lukijaan, jos ei mahdollista niin laita normi datakaapeli kii puhelimeen ja mene "tiedontallennus tilaan" jolloin kone tunnistaa muistikortin siirrettävänä asemana.. sen jälkeen suoritra tuo palautus ohjelma sille asemalle.. sen pitäisi löytää sieltä jotain mutta ei tietty takuusee voi mennä että löytöökö kaikkea! ja se vielä, että kannattaa etsiä ilmainen ohjelma(eitte en tiiä mitää ilmasta kun en oo koskaaan tarvinnu) koska maksulliset ohjelmat tuppaa olee sellassii et ne voi palauttaa vain tyyliin 5 ensimmäistä tiedostoa.. btw. tulipas taas romaani.. http://koti.mbnet.fi/pau/palautus.html tossa on juttua noista palautus ohjelmista!