Muistitikun formatointi

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by weski, Jul 7, 2008.

1. weski

weski Regular member

Trophy Points:
    26
    Hei epäilen että mun muistitikulla olisi virus jossain autorun tiedostossa tai jotain.
    Niin nyt tahtoisin sen varmasti pois niin kysyisin että miten onnistuu muistitikun formatointi tai jotenki että sen sais kokonaan tyhjennettyä tai jotain? Onko se ylipäänsä mahdollista?

Ihan by the way, se virus oli joku troijan horse, en tiedä mistä sen olen saanut tai mitään, kaverin kone huomas sen mutta omalla koneella en ollu huomannu ku mulla on norton antivirus, kaverilla norman. Niin tartuttaako se tikku aina kaikki koneet sitte mihin se laitetaan jos se virus on siinä? Kaverin norman laittoi sen viruksen karanteeniin niin mitä se käytännössä tarkoittaa?

Mulla on transcendin tikku ja ystävän tikku on kans ja molemmilla tuntuis olevan joku virus.:(

Tulis varmaan tää sittenki tuonne virus osioon o_O

2. T/D/F

T/D/F Regular member

Trophy Points:
    28
    Ihan ensiksi: ota Windowsista autorun-toiminto pois päältä, ettei tikku pääse käynnistymään, kun laitat sen kiinni koneeseen. Sen jälkeen omaan tietokoneeseen, klikkaa siellä hiiren oikealla painikkeella tikun kohdalla ja paina "alusta." En tiedä, onnistuuko USB-tikkujen tyhjennys esim. Eraser-ohjelmalla.

3. weski

weski Regular member

Trophy Points:
    26
    Okei täytyypä kokeilla tuota kun menen kotiin.:)

Mistä tuon autorun toiminnon saa pois päältä ettei tarvitsisi sitten etsiskellä?

4. T/D/F

T/D/F Regular member

Trophy Points:
    28
    Tässä aika simppeli ohje autorun-toiminnon poistamiseksi.

Share This Page