MUISTITIKUN KÄYTTÖMAHDOLLISUUDET

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by MimmaMuro, Jul 26, 2007.

1. MimmaMuro

MimmaMuro Member

Trophy Points:
    16
    Onko mahdollista siirtää dvd:t, CD:t ja vinyylit muistitikulle?
    Ja onko se hyvä idea?

Olen amatööri näissä asioissa ja tietoa ei ole, mutta ideana olis, että saisin roinaa ulos himasta ja pakattua sen esim. pieneen tikkuun.

Toimiiko muistitikut myös tallennusvälineenä eikä vain tiedonsiirtovälineinä?

Jos tämä on käytännössä mahdollista, niin mitä vaaditaan tietokoneelta ja mitä ohjelmia pitää olla, että homma toimii?

Tikullakin on varmaan väliä.. eli millainen tikku sopis tähän tarkoitukseen?

Saa listata hyvät ja huonot puolet tästä jutusta ja muitakin ideoita otetaan vastaan miten saan pakattua nää pienempään.

2. MimmaMuro

MimmaMuro Member

Trophy Points:
    16
    Eikö ole yhtään ammattilaista mulle kertomaan onko tää mun ajatus toimiva vai ei? Luulin, et täällä olis sellaisia ihmisiä...
    On vissiin väärä foorumi, mikähän olis oikea? Tietääkö sitäkään kukaan?

Kysymys ei mielestäni ole vaikea oikealle ihmiselle, joka tietää näistä asioista.

3. Puntsi

Puntsi Active member

Trophy Points:
    66
    Vinyylien kanssa on vähän vaikeampaa, mutta DVD:t ja CD:t onnistuvat, tosin jos meinaat useita DVD:itä siirtää, niin silloin nuo muistitikut eivät ole parhaita mahdollisia välineitä siirtoon, koska niiden koot ovat tällähetkellä max. 12gb ja normaali DVD vie sen n.4gb tilaa joten eipä montaa DVD:tä kerralla siirrellä. Toinen vaihtoehto olisi että ostat ulkoisen kovalevyn. Ne ovat kyllä kooltansa suurempia kuin muistitikut mutta niihin saa taas huomattavasti enemmän tavaraa.
    Mutta normaaleiden CD:iden siirto onnistuu muistitikulla mainiosti.
    http://194.100.161.11/hintaseuranta/tuote.aspx/19815 tuossa on yksi ihan sopivan kokoinen muistitikku, kohtuullisella hinnalla.

Et maininnut että ovatko DVD:t ja CD:t sinulla jo koneella vai haluaisitko ne koneellesi ja sitäkautta siirtää ne muualle. Jos ne ovat jo koneellasi niin et tarvitse tietokoneessasi muuta kuin USB-portin, mutta jos meinasit ensin "ripata" levyiltä niin tarvitset esim. MP3 Ripperin sekä DVD:itä varten DVD Shrinkin tai DVD Decrypterin

Last edited: Jul 29, 2007
  4. MimmaMuro

MimmaMuro Member

Trophy Points:
    16

Ne dvd:t ja cd:t on mun hyllyssä ja haluisin ne sieltä pois tilaa viemästä.

Eli ulkoista kovalevyä pitäisit parhaana ratkaisuna??
    JOs se ulkoinen kovalevy ei oo kauheen iso ulkoisilta mitoiltaan ja sisään saa musiikkia paljon ja leffojakin. Mulla on mp3 soitin, mut en mä sinne niitä kaikkia biisejä cd:ltäni halua kerralla, kun se ei ole niin järjettömän suuri, vaihtelen niitä sit mielellän kun kyllästyn niihin entisiin.

Oon laittanut osan biiseistä tietsikan kautta soittimeen, en tiedä muuta tapaa, soittimen mukana tuli ripperiohjelma.

Vinyylien saaminen kovalevylle on varmaan vaikeampi juttu... taitaa tulla kalliiks siirrättää ne ammattilaisella (siis jollain varmaan on laitteita sellaiseen?) sinne kovalevylle???
    Onhan mulla vinyylisoitin, mut se tarvis sen Riaan tms.. sillä kun ei oo omaa vahvaria, se on vaan jäännös vanhasta kokonaisuudesta. Roikkunut mukana noiden vinyylien vuoks.
    En mä vinyylejä mukana roikota siks et ne olis nostalgisia ja niissä on hienot kannet tms. Mulle sopis ihan hyvin et ne sais pienempään tilaan, kansistahan voi ottaa kuvat koneelle.

Millaista kovalevyä suosittelisit? Hintaseurannasta näkyy vaan hinnat, hintahan ei kerro mitään toimivuudesta ja laadusta.

Last edited: Jul 29, 2007
  5. Puntsi

Puntsi Active member

Trophy Points:
    66
    Itselläni on Tälläinen ja hyvin pelittää, jos et tarvitse noin isoa niin pienempiäkin on saatavana mm. 80gb:n kokoisina . Mitoiltaan nuo ulkoset kovot on luokkaa 20*30*5cm eli ei niitä ihan taskussa kuljetella..

6. MimmaMuro

MimmaMuro Member

Trophy Points:
    16
    Kiitti PUNTSI

Mä käyn kattelemas tota kaupassa ja kiusaan myyjää sit enemmän.
    Turussakin on toi Jimm's pc store. Hinnastakin voi varmaan aina neuvotella face to face, nettikaupas ei.

7. AiJaa

AiJaa Member

Trophy Points:
    11
    Jos sen ulkoisen kiintolevyn on tarkoitus kulkea mukana, niin esimerkiksi tällainen voisi tulla kysymykseen. Ei ole fyysisesti mahdottoman suuri ja ottaa sähkönsäkin USB:n kautta, jolloin ei erillistä virtalähdettä tarvitse kantaa mukana. Kapasiteettia ei sitten ole kuin 160 Gt, mutta kyllähän siihenkin CD/DVD-levyjä mahtuu jo mukavasti.

Share This Page