Multimedia PC:hen komponentit

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by wee7os, Oct 19, 2008.

1. wee7os

wee7os Member

Trophy Points:
    11
    Eli tarkoitus olisi koota olohuoneeseen Blu-ray elokuvien pyöritykseen pystyvä PC joka toimisi samalla myös tallentavana digiboksina. Logitechin Z-Cinema saa toimia kotiteatterina toistaiseksi eli siihenkin olisi mukava saada äänet. Näyttönä toimii Toshiban 42" Full-HD. Budjetin olisi tarvis olla vähintäänkin kohtuullinen, alle 600e.

Itse olen miettinyt AMD Phenom sarjan suoritinta, esim. 9550, mutta riittävätkö siinä tehot pyörittämään Blu-rayta ilman takkuilemista? Lisäksi tuolla AM2+ socketilla olevia emoja ei näytä olevan jotka käyttäisivät DDR3 muistia, onko järkevää tehdä vielä DDR2 pohjautuva systeemi?

Näytönohjaimeksi varmaan tarvitsee 512mt? HDMI-liitäntä on pakollinen, joissain emoissa olen nähnyt 256mt jaetulla muistilla olevaa HDMI-liitännällä varustettua integroitua näytönohjainta, mutta riittäköhän sellaisessa puhti?

Entäpä äänikortti? Elokuviin olisi kiva saada kunnolliset soundit, joten emojen integroidut äänikortit eivät taida riittää?

Siinäpä muutama kysymys jotka vielä mietityttävät, emon valinta osoittautunut vaikeimmaksi. Muitakin huomautuksia saa tietysti laittaa jos mieleen tulee.

2. wee7os

wee7os Member

Trophy Points:
    11
    Elikkäs tällaisen paketin kasailin itse, kommentteja kaivataan! :) Pahoittelen epäselvää listausta.

Last edited: Nov 6, 2008
  3. potchi

potchi Regular member

Trophy Points:
    28
    poweri varmaanki turhan tehokas ja 800Mhz DDRII muisti riittänee.

4. wee7os

wee7os Member

Trophy Points:
    11
    käytännössä väliä onko 400w vai 500w poweri? Valitsin tuon 3e hintaeron tähden.

5. Ampsi

Ampsi Guest

Ota ainakin joku muu kuin Xilence.

Share This Page