Puhelimena Nokian 3500 classic; aiemmin musan siirto onnistui ongelmitta, mutta jostain syystä nyt ilmoittaa, että kyseinen asema eli puhelin on kirjoitussuojattu; puhelimen käyttöoppaasta ei ole löytynyt apua enkä ymmärrä mistä suojauksesta on kyse?
Siirrät varmaankin muistikortille musaa, koska oma muisti on liian pieni. Eikö koneessasi ole muistikorttipaikkaa vai eikö mukana tullut adapteria SD-korttipaikkaan? Voisi olle ainakin minusta helpompaa. Eli jos on muistikortille sitä musiikkia siirretty, tarkista ettet ole kännykälläsi suojannut sitä salasanalla. Valikko (menu) > Galleria (Gallery) > Valitse muistikortti, älä avaa > Valinnat (Options) > Poista salana (Delete password). Eli jos siellä on tuo poista-vaihtoehto, niin sitten poista se. Jos siellä taas on "aseta salasana" ("set password"), niin sitten en tiedä. Oletuksena sen ei kuitenkaan pitäisi olla, muut voivat heittää salasanaarvauskia. Itse arvaisin esim. abc.
Hyvin menee tuohon asti Galleria>Valitse; jonka jälkeen ilmoittaa, että muistikorttia ei voi valita..
Ja sulla kuitenkin on muistikortti? Outoa... Onko sulla adapteri, että menee normaaliin SD-korttipaikkaan? Ettei siitä olisi LOCK-ominaisuus päällä, se on ylensä siellä vasemalla sivulla ja lukee etukannessa LOCK? Kuitenkin pystyt lukemaan sitä korttia, esim. toistamaan musiikkitiedostoja?
Kahden gigan SD-kortti on ; musaa pystyy kuuntelemaan; mitään lukitussysteemiä tai merkkiä siitä en löydä; omalla tietokoneella puhelin näkyy E-aseman nimisenä ja Nokian PC suiten ohjelma ilmoittaa : kansio E:/music on kirjoitussuojattu...
Et varmaan oo salasanalla suojannu korttia... Ja eihän musiikinsiirtoon välttämättä edes tarvitse pc suitea. Itse siirrän datakaapelilla musiikkia. (Tuli puhelimen mukana, mutta hinta on luultavasti n. 10e) Paljon simppelimpää kuin ähertää tuon suiten kanssa.
Joo, eli jos haluat PC suitella pienennellä, esimerkiksi, koska sinulla on In-ear kuulokkeet, kannattanee kopioida omaan kokoelmaan haluamasi musiikki ja siirtää muita reittejä kortille, jos mahdollista, itse käytän matalinta mahdollista bitratea kahden gigan kortille, jotta saisin kaikki oleelliset kappaleet mahtumaan, in-earit kun säilyttävät laadun kelvollisena. PC Suiten Music manager on kuitenkin melko näppärä, se kun osaa tehdä eAAC+ tavaraakin(käytä ihmeessä, jos puhelin tukee ja käytät kuulokkeita).