Tämä nykyinen kone on ollut mulla tässä jonkun aikaa, ja nyt tässä eilen tuli taas halu kuunnella musaa, enkä 4000 biisiäni ole vielä tuolta vanhalta koneeltani siirtänyt. Nyt kysyisin että mikä olisi paras tapa ne sieltä siirtää? DVD-levyjä olen miettinyt, mutta maksaisi ainakin kympin että saisin tarpeeksi levyjä, ja ei se hirveän nopeaa ole. Olen myös miettinyt noita nettipalveluja mihin voi tavaraa privasti uploadata, mutta tollasen ~14GB zipin nettiin pistämisessä menisi ihan tajuttomasti aikaa. Darknet voisi kanssa olla ihan hyvä vaihtoehto mutta siinäkin menisi aikaa. Mitään USB tikkua en omista, sekin voisi olla vaihtoehtona. Lähiverkkoa olen kanssa miettinyt, kunhan sitten oppisi miten siirretään kamaa tuolta vanhasta koneesta uuteen sen LANin kautta, en ole ennen tälläistä tehnyt. Toisessa koneessa on XP Home, tässä on Vista Premium.
Eikö ole olemassa semmosia kaapelaita jotka kiinnitetään molempiin tietokoneisiin ja sitte vaa sirtää tiedostot.Ei ole oikeastaan hajuakaan miten toimii jne. muuta semmoinen on olemassa enkä luule että maksaakaan hirveästi.
Vistan ja Homen verkottaminen on kyllä melkoista kikkailua, täällä on siitä runsaasti juttua, haku auttaa. Ristiinkytketty verkkokaapeli on kätevä tapa siirtää tietoa koneen välillä. On olemassa myös USB-kaapeleita, joilla hoituu tuo koneelta toiselle siirto, niillä on hintaa n. 20 euroa, ja siirtonopeutta lienee enemmän kuin LANissa, joten sitä suosittelen. http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=14192 Muunmuossa tuossa on tällainen USB-kaapeli. Hieman nopeampi kuin LAN ja säästyy armottomalta säädöltä Windowsien verkotuksen kanssa.
Etkö voisi lyödä vanhasta koneestasi kovoa nykyiseen kiinni, siirtä musiikit nykyiselle kovollesi ja vanha kovo vanhaan koneeseen taas kiinni?
Joo tota mietin mutta se on aikamoista kikkailua, tai eihän se vaikeeta oo mut kuitenkin. Tollaseen USBikaapeliin varmaa kallistun, ei ne kovin kalliita ole. Tai sitten menen lähimpään Anttilaan ostamaan 10 levyn DVD packin ja jätän vanhan koneen vaikka yöks polttelemaan niitä biisejä. Kiitos vastauksista!
Jos joltain kaverilta löytyy ulkoista kovalevyä, niin kannattaa kysäistä lainaksi. Silläkin saisi aika kätevästi.
Ulkoisen levyn ostoa varmuuskopiointiin kannattaisi mielestäni joka tapauksessa miettiä, samalla sillä nuo siirtäisikin. DVD-levyjä on myös re-writeblena, eli yhdelläkin levyllä nuo voi siirtää, jos jaksaa polttaa-tyhjentää-polttaa-... muutaman kerran. Eipä parin gigan muistitikkukaan tosiaan enää paljoa maksa, onhan sekin yksi ihan hyvä tapa, jos tikulle vaikka löytyy jotain jatkokäyttöä.
Tota onko sulla molemmat koneet kotiverkossa ja sitte vielä netissä? Itellä melkeen sama tilanne ja oon isoja tiedostoja siirrelly ihan mesellä 8-12 MB/s, siinäki taitaa jo varkkopiuhat (25m) hiukan rajottaa. Pienillä tiedostoilla mese ei kieltämättä oo mikään paras ohjelma, kun se ei muistaakeseni osaa siirtää kansioita. Korjatkaa jos olen väärässä. Mutta itekkin kyllä kallistuisin siihen että kovo irti ja toiseen koneeseen kiinni.
Ostakaa ristiinkytketty parikaapeli tai jos teillä on adsl modeemi jossa on reititin eli esim 4 porttia niin sallikaa toistena ip:t palomuureista, laittakaa samaan työryhmään ja siirtäkää tavarat vaikka verkkoympäristön kautta. Itse käytin tätä tapaa kun piti paljon dataa siirtää.. siirtonopeus oli sen 90mb/s eli 100 gigaa siirtyi yllättävän nopeasti.