Tänään tuli uus Acerin 23" hd ledi tai joku semmonen näyttö postista ja sain sen paikoille. HDMI piuhalla laitoin kiinni. Käynnistin ni jää n sentti joka puolelta mustaa. asetuksia kattelin mutta ei auttanu. Onko nois piuhois niin eroja et saisko jollain paremmalla piuhalla koko ruudun? Vai pitääkö vaan laittaa normi dvi piuha kiinni? Ei kai se kuvalaatu nykyään varmaan niin eroo noissa...?
Pystyykös tuossa noita tuloja nimeämään, joissakin tapauksissa HDMI-liitännän nimeäminen "PC"-liitännäksi kalibroi näytön tietokonekäyttöä varten. Tämä ainakin Samsungin näytöissä saa aikaan sen että kuva näkyy koko ruudulla eikä vain kuva-alan keskellä pienempänä. HDMI-liitäntä ja DVI ovat molemmat digitaalisia liitäntöjä, joiden kuvanlaatu on käytännössä identtinen ja molemmat pystyvät FullHD resoluutioon (1080p tai tietokonepuolella 1920x1080). Eroina ovat lähinnä kytkennän tyyppi ja se, että HDMIssä kulkee tarvittaessa myös äänisignaali. Uudet High-Speed HDMI-kaapelit pystyvät maksimissaan 4096x2160-resoluutioon, kun DVI-kaapelilla jäädään 2560x1600-resoluutioon. Koska kuvanlaatu on käytännössä identtinen, käyttäjä voi vapaasti valita kumpaa liitäntää haluaa käyttää.
Eikö noissa tuu manuaali yleensä mukana? Vois löytyä jostain Online-Helpistä jos katsot valmistajan sivuilta. Itse lähtisin ensimmäisenä kaivamaan sieltä näytön valikosta jotain Autoset-ominaisuutta tai vastaavaa.
Joo on autosetit ja resot katteltu. manuaalit on luettu. noo laitoin tänää dvi-piuhan kiinni ni nyt on koko näyttö käytössä. Ja kuvas en oo mitää eroo vielä ainakaa huomannu. No niin nyt on yks ongelma vähemmän. viä ku sitte ton toisen ongelman sais poies eli.. En saa kuvaa pc:stä telkkariin. Tietokoneeni kyllä löytää Tv:n mutta kun yhdistän ni ei tapahdu tvssä mitään. Pc ja tv on yhdistetty hdmi:llä. Aiemmin kyllä toimi mutta yhtäkkiä lakkas pelaamasta. näyttis on ati radeon HD5700 ja on päivitetty viimeisimpään versioon. Tosiaan toi Atin ohjelma kyllä löytää mun tvn sinne tulee Sony näkyviin mut ku yhdistää ni ei mitää tapahdu. Eri piuhaa oon kokeillu ei oo auttanu. Läppärillä sitte oon yhdistäny ettei ainakaa tvs pitäs vika olla.