Minulla on ATI Radeon 9550, 256MB. Telkkaristani menee SCART-liitin koneeseen jonka toisessa päässä on valkoinen ja punainen piuha yhdistetty adapterilla äänikorttiin ja keltaisessa piuhassa (eli se S-Video piuha) on yhdistetty välikappaleella näytönohjaimeen. Siinä on 4 pinniä. Kuva tulee näkyviin hyvin, mutta mustavalkoisena. Telkkari on varmaan noin 8 tai 9 vuotta vanha. Olen tarkistanut liitännät ja ne ovat kunnolla kiinni. Olen koittanut ATI catalyst centerin avulla "kloonata" telkun ja olen myös koittanut laajentaa kuvan telkkariin. Molemmat toimivat, mutta kuva pysyy mustavalkoisena. Olen telkkarin asetuksia muutellut, mutta ei auta. Latasin myös ATI control panelin, mutta asennuksen jälkeen näytön asetuksissa ei ollutkaan ATI displays välilehteä, mikä on outoa. Tein TV-ulostulo-oppaan mukaisesti kaiken ja tarkastin ja kokeilin kaikkea kuten "force detect TV" jne. mutta ei auta. Olen koittanut muuttaa värien bittimääriä ja virkistystaajuutta mutta ei mitään. Telkkarini takana lukee 50Hz, joten voisiko se johtua siitä? En tiedä tukeeko telkkarini S-Videota, mutta luulisin, koska kuva tulee ainakin esille tarkkana mutta mustavalkoisena. Tietäisikö ketään mikä voisi mahdollisesti auttaa saamaan värit telkkuun? Videot ja digiboksi löytyy myös.
Ei varmaankaan tue s-videota juuri tuollalailla ilmenee vika kun telkku ei tue s-videota, Sun pitäisi saada se tv-out Composite eli komposiitti muotoon. Edit: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/15658
Okei. Pyysin kyllä myyjältä komposiittia. Eli mulla on johto missä toisessa päässä on telkun SCART pää ja toisessa päässä johtoa punanen ja valkonen pää jotka menee adapterilla audio-out paikkaan. Sit keltanen pää johdosta on myös kiinni SCART johdossa ja se menee näyttikseen adapterin kautta. Eli pitäiskö mun hommata semmonen kapistus mikä tossa linkissä oli siellä kuvassa? Vai miten sen S-Videon saa komposiitiksi? =)