terve, eka viesti afterdawniin . sellaista, että olen kohtuullisen uusi final cut - editointi ohjelman käyttäjä, ja haluaisin mahdollisimman pikaista apua muutamaan, kohtuullisen perusongelmaan luulisin ainakin. eli, olen kapturoinut ( kuvannut) kaikki videomateriaalit 16:9 :nä, ja koonnut timelinelle tarvittavat kohdat niistä ja tehnyt jonkin sortin raakaeditin, olen siis opiskelija, ja teen edittiä pääosin peruskannettavalla, macbookilla, kouluhomma kyseessä. kuitenkin materiaali, esikatselussa vaihtelee kuvasuhteita oudosti, välillä näkyy 4:3, jollain vasemmalle ja oikealle jää mustat palkit, välillä taas laajakuvana, mutta pienessä laatikossa, kyseessä siis eri klipit, jotka olen siis editoinut sequensille. ja myös välillä kun isonnan kuvaa, eli menen hieman lähemmäs kuvaan, eräänlainen zoomi efekti, niin se isontaa kuvaa niin että se menee "laajakuvapalkkien" yli. tässä muutama ongelma, johon olisi tosi mukava saada vastaus. kaikki matskut on siis kuvattu laajakuvana. ja laajakuva olisi lopullisen tuotoksenkin toivottu lopputulos. help.