(Laitoin vahingossa tän ensin väärälle "palstalle", tännehän tää kuuluukin) Yritän auttaa tyttärenpoikaa (16 v.) ekan oman tietsikan hankinnassa. Budjetti n. 500 € ilman näyttöä. Pyysin tarjousta pelikoneeksi (käyttäen apuna AD:n eräitä viestejä) liikkeeltä X ja tulos alla. Eivät ihan seuranneet malliani tarjouksessaan. Budjettikin ylittyi, lisäksi tuli 90 € (= kasaus ja asennus) eli 750 € yhteensä ja lisäksi joku 50 € näppikseen ja hiireen, ynnä näyttö. - Onko tää kokoonpano tasapainossa ja muutenkin järkevä (eräitä palikoita saakin kai vasta syyskuussa)? - Voisko karsia 150-200 €? Miten? - Kantsisko säästää nyt ottamalla XP:n ja uuden käyttiksen myöhemmin (1-2 v. päästä)? - Koko paketti siis lähes 1000 €! Pitäiskö sittenkin nöyrtyä johonkin valmispakettiin (esim. HP Pavilion Elite m9754 VK:sta) ja säästää 300 €? Etukäteen nöyrästi kiittäen, kärsimättömän pojan taata Kotelo+virtal Antec Sonata III + EarthPower 500 W Emo Asus M4A78 Pro Prossu AMD Phenom II X2 550 AM3 BE 3.1 GHz 7MB L2 RAM Kingston 4096 MB ValueRAM Dual Channel KIT N-ohj Palit GTS 250 PCIE 1GB GDDR-3 DVI-I/HDMI Kovis Seagate 500 GB Barracuda 7200 12 3.5” SATA DVD Samsung DVD+RW 22X SATA Käyttis MS Vista HomePremium FI 32 bit SP2 OEM (1)-W
Siis selvennykseksi vielä, Saisiko tuo kekusyksikkö+hiiri ja näppäimistö maksaa siis 500e vai 700e, niinkuin tuo VK:n Elite? Jos budjetti on 500e ja sen pitäisi sisältää kasaus, asennus ja käyttöjärjestelmä, niin aika mahdoton tehtävä on saada kasaan järkevää pakettia. 700e niin homma on jo ihan toinen.
lapstore kasaa koneen mustaakeesn 25€ (ilman jauri asennusta) ja xp asennus on iha helppo ja sitte sen jälkeen vaan emon ajurit ja näyttiksen
OK. ei yritetä sitten mahdotonta: olkoon kaikki muut paitsi näyttö 700-800 (taata kaivaa kuvetta lisää). Kuulin huhua (kun en itse peleistä mitään tiedä), että kaikki pelit ei XP-ympäristössä ainakaan kunnolla toimi, miten lie? Mitenkä edistynee pelien (ynnä "hyöty"- esim. videoeditointiohjelmien) kehitys moniytimiä hyödyntäviksi? Entä 4-ytimistä hyödyntävä ohjelma: hyödyntääkö se 2-ytimistä?
Katoppa tää ketju(mun vika postaus): http://keskustelu.afterdawn.com/t.c..._700_euron_paketti_parannusehdotuksia-796063/ Niin ja 4 ydintä tarvitsee tulevaisuudessa tietenkin. Sovellukset, joissa hyväksi käytetään 2 ydintä, on 4-ytimisellä kunnon prossulla helppo homma. 4-ydintä taas hyödyksi käyttävät sovellukset toimivat 2x paremmin kuin vastaav tuplaydin. Tulevaisuudessa TULEE sovelluksia, joissa 4 ydintä on melkein must. Minulla ainakin XP:llä toimii kaikki pelit.(COD4, fallout 3, GTA IV ,DOD:S, Dead space...) Mutta windows 7 on kyllä ehdottomasti nyt paras vaihtoehto. Tai sitten vista windows 7 päivityksellä. Entä 4-ytimistä hyödyntävä ohjelma: hyödyntääkö se 2-ytimistä? , mitäs tämä tarkoitti? Kyllähän se ainakin 2 ytimisiä prossuja hyödyntää minkä voi, mutta tietty 4 ytimisellä se hoituu paremmin. Niin ja ton mun postauksen(toinen ketju), kauppa on todella halpa suomeen verrattuna. Postit 30e suomeen, ja takuuasiat hoituu englanninkielellä. Ainut haittapuoli on ainoastaan maksu, tilisiirto on yleensä ainut käypänen, ja rahoja siirretään jopa 1 päivä tililtä toiselle. Mutta kyllä itse kannatan saksaa. Monet ihmiset sanovat, että yhtä hyvin hoituvat takuuasiat saksassa kuin suomessa; molemmissa kestää yhtä kauan, ja yleensä viallinen tuote menee maahantuojalle, ja uusi tilalle. Kauppa maksaa postit.