mystinen verkko-ongelma

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by pkaelli, Mar 16, 2009.

  1. pkaelli

    pkaelli Member

    Joined:
    Feb 5, 2006
    Messages:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Mulla kotona langallinen ja langaton verkko (2 kpl).

    Kaikki toimii hyvin paitsi yhden läppärin kanssa. Sekin toimi hyvin, ennenkuin vaihdoin tukiasemia (2 kpl) ja ADSL-modeemia (jossa itseasiassa yhdysrakenteisena tuo toinen WLAN).

    Koneita mulla 2 läppäriä, ja 1 pöytäkone ja D-Link 323 NAS /verkkolevy. Pöytäkone ja toinen läppäri ok, mut läppäri no: 2 ei jostain syystä löydä verkon muita koneita, enkä näin ollen pääse niihin mihinkään kiinni. En myöskään pysty printtaamaan verkkolevyssä olevaan printteriin.

    WLAN -tukiasemilla on eri nimet, ja eri kanavat käytössä ja siis toimivat hyvin Läppäri 1:n kanssa. Pöytäkone on Cat-kaapelilla kiinni kiinteässä verkossa ilman ongelmia.

    Kaikki koneet on 192.168.1.3:sta eteenpäin. ADSL/Wlan yhdistelmä joka jakaa IP: on osoitteella xx.1 ja toinen tukiasema on osoitteella xx.2.

    Palomuureista on määritetty ns. trusted zone minkä sisällä on kaikki koneet. ADSL-purkin palomuuriin en ole tehnyt muutoksia (paitsi torrenttia varten) ja luulisin sen olevan ok kun kerran muut koneet toimii?

    ADSL-purkin client listalla näkyy kaikki koneet, myös tämä ongelmaläppäri!

    Mistä ihmeestä lähtisin haarukoimaan vikaa?
    Pitäisi pääastä printtaamaan ja kiinni NASin filukoihin.


    Jussi
     
  2. pkaelli

    pkaelli Member

    Joined:
    Feb 5, 2006
    Messages:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    joo, ja workgroupin nimi on kaikissa koneissa sama

    Jussi
     
  3. anttifast

    anttifast Regular member

    Joined:
    Mar 3, 2006
    Messages:
    306
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Onko läppäri 2:ssa tarvittavat verkkoprotokollat asennettu?

    Kaikki palomuurit alas testauksien ajaksi.
     
  4. pkaelli

    pkaelli Member

    Joined:
    Feb 5, 2006
    Messages:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    - mitkä ne tarvittavat protkollat on? (sorry, tyhmä kysymys)
    - palomuureja tässä kohtaa tuskin tarvii muita ottaa alas kuin läppärin 2:n oma ja ADSL-purkin oma?


    Mulle jotenkin tulee mieleem josko mun pitäisi luoda jokin palomuuri sääntö (Rule) Zyxel ADSL/WLAN purkista? Mulla meinaan oli ongelmia utorrentin kanssa ja sain sen kuntoon laittamalla sen "rulen"

    Toisaalta miksi ihmeessä muut koneet sitten toimii? Se kielii siitä että syy on pakko olla tässä mun ongelma-läppäri 2:ssa? Eikö?


    Jussi

     
  5. anttifast

    anttifast Regular member

    Joined:
    Mar 3, 2006
    Messages:
    306
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    [​IMG]
    Asenna -nappulan takaa pääsee lisäämään noita, ellei ole jo asennettuna.

    Jos kerta et saa muihin koneisiin yhteyttä, niin kannattaa ottaa niistakin palomuurit alas, jotta voi varmistua ettei ne ainakaan ole esteenä. Sitten ku verkko muuten toimiin, aletaan virittelemään muureja.
     

Share This Page