Mietiskellyt kanssa tuollaisen "älykkään" puhelimen hankintaa, ja seuraillut näitä juttuja jostain roottaamisista ja flashauksista. Mitä hyötyä noista on? Mitä järkeä siis alkaa noita sorkkimaan?
Ainakin minulla Cyanogenmodin asennus toi lisää nopeutta pihelimeen. Puhelimen valmistaja on yleensä muokannut Androidia omanlaisekseen. Esimerkiksi Samsung on laittanut oman käyttiksen Androidin päälle. Cyanogenmod on tavallaan "puhdas" Android.
Terve, Nytten kun olen asentanut tämän Cyanogenmodin niin mitäs kaikkea "lisää" tämä tuo puhelimelle ja mitä kaikkea tällä voi sitten tehdä? Kiitoksia avuista jo etukäteen. -Nix
Eli rumasti sanottuna suurien puhelinvalmistajien käyttiksen kehitykseen satsaamat miljoonat ovat valuneet hukkaan, kun eivät ole osanneet tehdä käyttistä? Taidan unohtaa koko homman. En halua mitään rakennussarjaa, tai tee se itse puhelinta.
Puhelimen käyttöliittymää voi muokata melkeimpä mielinmäärin... Ja samalla sen prossun voi kellottaa...
Puhelimen käyttöliittymää voi muokata melkeimpä mielinmäärin... Ja samalla sen prossun voi kellottaa...[/quote] Ja tämä tapahtuu miten? Kun en ole mikään tekniikan ihmelapsi.
Ihan vaan oman mielenkiinnon takia. Muutamia juttuja olin kyllä lukenut ennen asentamista. Lähetään sitten ettimään muualta "apua"
Voit ainakin kokeilla ylikellottaa puhelimesi prossun tällä ohjelmalla: https://market.android.com/details?id=com.antutu.CpuMasterFree&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5hbnR1dHUuQ3B1TWFzdGVyRnJlZSJd Cyanogenmod käyttistä voi muokata melkein mielinmäärin joten en jaksa luetella kaikkia muokkaamis keinoja. Mutta astukset löytyvät siihen täältä-> Valikko->*Asetukset->Cyanogenmod.
Autonkin voi ostaa vaikka siihen ei halua alkaa asentelemaan isompaa turboa, alustasarjaa tai uusia poppivehkeitä. Jokaisella isommalla valmistajalla on omanlaisekseen räätälöity käyttökokemus, toiset tykkää siitä ja toiset taas haluavat vapaammat kädet muokkaamiseen.
Jatkan tähän ketjuun kun on roottaus aiheinen. Minulla on Galaxy Xcover ja olen sen rootannut, jonka jälkeen on heitetty sisään superuser ja titanium backup, sekä Link2SD. Toisinsanoen olen jatkanut Xcoverin olematonta sisäistä muistia kortin puolelle ja puhelin tekee nyt tarpeeksi kikkoja. Kokeilen ehkä cyanogenmodia jos energiaa löytyy. Tietääkö kukaan androidille selkeistä PALAUTUSPISTEISTÄ? Onko olemassa jokin tyyli luoda ns. täysi ja helposti palautuva kopio kaikesta mitä luurissa on? Esim. ohjelmistopäivitys on jo kerran sekoittanut laitteen poistamalla roottauksen ja oli monen tunnin työ saada puhelimen softa taas toimimaan. Eli onko olemassa päivityksiä ja ohjelmien asennusta ajatellen jotain selkeää backuppia joka toimii helposti? Titanium backupin toiminnasta tarkoitukseen en ole perillä, se itseasiassa tuli asennettua vain suosituksen myötä, enkä tunne koko softaa ollenkaan. Onko se jo ratkaisu ongelmaani?
Itselläni on puhelimena HTC Sensation, mutta koitan auttaa.. Kun olet aiemmin rootannut puhelimesi, olet myös luultavasti lisännyt samalla puhelimeen recovery-osion, jonka kautta onnistuu myös puhelimen täydellinen varmuuskopionti. Recovery-tilaan pääsee yleensä käynnistyksen yhdeydessä painamalla miinus voluumi-painiketta (saattaa olla myöskin joku muu painike puhelinmallista riippuen). Kun olet päässyt Recoveryyn, etsi Backup/Restore ja sieltä Create New Backup.(tämäkin saattaa olla eri mallista riippuen). Tämä tekee puhelimen sisällöstä Nandroid-varmuuskopion, johon sisältyy puhelimen ROM sekä kaikki asennetut sovellukset. Titanium Backup on passeli sen sijaan sovellusten varmuuskopiointiin/palauttamiseen, eikä niinkään koko ROM:n varmuuskopiontiin.
Terve! Ensinnäkin CyanogenModia ei luultavasti tule edes Xcoverille. Toiseksi backupin voit tehdä asentamalla CWM Recoveryn ja sieltä tehdä full backupin. Kolmanneksi, CWM Recoveryä ei luultavasti ole Xcoverille.
Itseasiassa juuri tuosta lukaisin postaamisen jälkeen. Taidan loppuunsa olemassaolevilla backupeilla pärjätäkin.
1. Melko varmasti joku ahkera Dev työskentelee CyanogenModin kimpussa. Omalle SGS+ ei virallista CM:ää ole mutta Xda-foorumilta asentelin CM9, joka perustuu siis android 4.0.4. 2.SGS+ ei ollut myöskään CWM, mutta siitä modattu versio löytyi joka ajoi täysin saman asian.
Cyanogenmod 9 stable julkaistu, mutta eipä toimi ainakaan omassa SGS II:ssa, vaan jumittuu bootissa. Onko kellään ideaa mistä johtuu? Video asennuksesta/bootista: http://www.youtube.com/watch?v=qgwO1l3kJCs