Täällä tuntuu olevan joka toisella ongelmia saada teksit näkyviin elokuvissa. Itse olen kyllä aloittelija, mutta minulla ei ole ollut ikinä ongelmia niiden kanssa. Käyttämäni ohjelma RadLight 3.03. Ohjelma tiedustelee heti kun elokuva aukaistaan tekstejä ja ääniraitaa. Ne voivat olla missä tahansa kansiossa. Jos esim. ääniraita on jo itse elokuvassa, pistä siihen vain peruuta ja ohjelma ymmärtää loput. Myös tekstien viivettä tai aikaisuutta(?) voi säätää klikkaamalla hiiren oikeaa nappia ja valitsemalla "advanced" ja "subtitles". Niitä voi säätää Frameissa tai sekunneissa. Lisäksi ohjelma tukee monia formaatteja. Jos jollekkin oli tästä apua niin, HYVÄ!
Itse käytän tuota Radlightiä kanssa, koska olen todennut sen (ainakin itselleni) parhaaksi. Tekstitysten tuki on pelkkää bonusta sekä tietysti se, että Radlight antaa suoraan valita audio stream 1:n tai 2:sen. Ilman mitään härpäkkeitä. Kuvanlaatu on kanssa hyvä, tosin jos elokuvan bitrate on liian alhainen siihen ilmestyy "sumua" ja "lumisadetta". Samainen elokuva Mediaplayerillä alkaa tosin jo blendaamaan semmoiseki vesivärityöksi että huhhuh. Eli ei soittimien vika. Ja tässä puhutaan semmoisesta <=~700 bitratesta. Uusin versio on enää koita poistaa ad-awarea, ja asnnuksessa kannattaa valita custom-valinta. Tällöin saa ne new.net ja muut mainospalaset valittua pois asennuksesta. Mitä soitto-ohjelmaa muut käyttävät? Zoom Player on aika suosittu, mutta sehän käyttää mediaplayerin ydintä videoiden näyttämiseen. PowerDVD:tä (?) on kanssa kehuttu tuossa Divx:n katsomisessa. Kokemuksia kellään? Tekstit VobSubilla?
Ihme härpäkeviritys eli WinDVD3:n kodeekit koneessa, DVD Geniellä lisätty DVD-tuki WMP6.4:een, FFDShow ja DivXG400. Eli siis WMP6.4 varsinaisena toistosoftana, kun kuitenkin 95% kaikista toistosoftista käyttää Windozen sisäisiä toistorutiineja, niin se on lähinnä sen jälkeen kiinni siitä kuinka raskas GUI päälle lätkitään ja WMP6:n on varsin kevyt.
tota miten toi tehdään ihan käytännössä? Eli mulla on PowerDVD 4 ja DVD Geniellä klikkasin Windows kohdasta "Enable DVD Navigation trough the media player" (kai se oli oikea naviska), mutta mitäs sitten? Yritin jotain WMP 6.4:llä räveltää, mutta siis niinku häh
Niinpä, siis että dvd-levy sisään ja sitten käynnistän WMP:n ja eteen rävähtää DVD-valikko? Vai open ja sitten jokin tiedosto auki... Siis ilmeisesti mulla ei taida toimia, kun näin tyhmiä kyselen?
Nonni siis PowerDVD:n käyttäjät klikatkaa DVD Genie:stä PowerDVD:n kohdalta More options ja sieltä DirectShow Filters:sin alta Register Filters ja sama juttu näkyy olevan WinDVD:llä. Ja WMP:ssä pitää avata tiedosto VTS_01_0.VOB. Eikö näin? Tosi käytäntö onkin ihan eri asia, minulla esim. ei toimi juuri yhtään tuo video... eih