näppäimet

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by AlexisW, Mar 30, 2005.

  1. AlexisW

    AlexisW Regular member

    Joined:
    Jun 30, 2004
    Messages:
    657
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    28
    Kuuluuko Windows ME:tä käytettäessä palaa valo kaiken aikaa Num Lockissa?? Ja mikä sen merkitys yleensä on??
     
  2. pkaksp

    pkaksp Moderator Staff Member

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Messages:
    12,231
    Likes Received:
    53
    Trophy Points:
    128
    No koitas painaa NumLock nappia ja katto sammuuko se valo... ;) NumLock:illa voit ottaa ne numeronäppäimet käyttöön siitä oikealta puolelta näppäimistöä jos niissä napeissa on myös määritettynä jokin toinenkin toiminto.

    (olikohan tarpeeksi sekavasti selitetty)
     
  3. AlexisW

    AlexisW Regular member

    Joined:
    Jun 30, 2004
    Messages:
    657
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    28
    Voi hiisi sentään!! Kun siitä painoi niin johan sammui!! No kun tätä asiaa kyselin tuolla eräällä saitilla kun mulla oli välilyöntinäppäin jäykkä kuin rautakanki ja sanat liimautuivat toisiinsa jatkuvasti niin väittivät että ko. num clockilla olisi jotain tekemisttä asian kanssa. En tiedä oikein. Laitoin sinne välilyöntinäppäimen reikään hiukka paperitollon niin johan alkoi pelata. No en tiedä pelaisko jos otan tollon pois ja kokeilen kun ei pala num clock. Kuuluuko yleensä minkään valon palaa iät ajat näppäimistössä?? Caps lock palaa kun painaa caps-näppäintä ja sitten sen saa sammumaan kun painaa uudestaan. Mikä tehtävä oikein on Scroll lockilla taikka Pause/Breakilla tai Prt Sc ja Sys Rq? Entä pilkun kuva ja Del? Entä Insert? No löysin tuolta jotain tietoja netistä jos auttais vaan jos jollakulla on aika atai halua neuvoo passaisi hyvin!
     
  4. kaller

    kaller Regular member

    Joined:
    May 11, 2004
    Messages:
    485
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Print scrn näppäin ottaa kuvan sen hetkisestä kuvastasi näytöllä.

    Insertista ja muista en oikein tiedä kun ei hirveesti tule käytettyä, mutta Del(,) näppäintä käytetään mm. kaupoissa kun käytät tuota numeronäppäimistöä niin ei tarvitse liikuttaa kättä sinne kirjainosastolle.
     
  5. AlexisW

    AlexisW Regular member

    Joined:
    Jun 30, 2004
    Messages:
    657
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    28
    Kiitti!! Eiköhän tässä jatkossa pärjäile - löytyi pari saittia joilla on jonkin sortin selityksiä ja voihan tota poiketa kirjastoon jotain kirjaa vilkaiseen!! Täällä on fiksua väkeä vastailemassa!!
     
  6. AlexisW

    AlexisW Regular member

    Joined:
    Jun 30, 2004
    Messages:
    657
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    28
    Niin tuota noin olen tosi tyhmä...olisiko asiaan ollut mitään vaikutusta sillä että tota huomasin vasta nyt että näppäinvehkeen alaosassa on "tapit" joilla näppäimet saa vinoasentoon. Oisko sillä ollut mitään vaikutusta jäykkyyteen kun tää oli aina vaaka-asennossa en osaa sanoa...
     
  7. Tabulator

    Tabulator Guest

    No voi herranjumala. kyllä sai nauraa ku luki tämän [bold]AlexisW[/bold] viestejä. eikä ole edes aprillipila ku 30.päivä jo lähetetty...hehheee =) ei millään pahalla [bold]AlexisW[/bold] mut aika "erikoisia" kysymyksiä.
     
  8. pkaksp

    pkaksp Moderator Staff Member

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Messages:
    12,231
    Likes Received:
    53
    Trophy Points:
    128
    No ei kaikki voi tietää koneista kaikkee... Jos esim. sullekkin heitettäisiin ensimmäistä kertaa tietokone eteen ni tuskin osaisit selittää näppäimistön jokaisen napin käyttötarkoitusta.
     
  9. AlexisW

    AlexisW Regular member

    Joined:
    Jun 30, 2004
    Messages:
    657
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    28
    Naurakaa vaan!! Ei haittaa!! Osaan kyllä konetta käyttää ei siinä mitään. En vaan tään paketin mukana saanut e nsimmäistäkään ohjekirjaa. Tää on käyetty peli ja toimii ihan hyvin. Ainoo ongelma on ollut hevon jäykät näppäimet. Se vaikuttaako asiaan noi "kahvat" joilla saa tään "vinoasentoon" en tiedä enkä aio vaivautua kokeilemaankaan. Mulla on tuolla välilyöntinäppäimen sisällä reiässä paperitollo ja se saa riittää. Mulle tää vehje on lähinnä kirjoituskone ja pääsee tällä nettiinkin. En ota tietokoneita vakavasti. Varmasti on kaikenlaista jota tällä voisi tehdä, vaan ei kiinnosta enkä tarvitse. Olipa mulla digikamerakin jonka "katseluohjelma" oli semmoinen että se on monella saitilla kirottu. En viitsinyt asentaa ja nähdä vaivaa vaan käytin erästä yksinkertaisempaa ohjelmaa ja asia oli sillä selvä. Enköhän mä kuulu luokkaan "aloittelija" ja se ei meina amitään ja oikein kiva jos joku on saanut nauraakin. En aio uhrata penniäkään johonkin tietokonealan kirjastoon tms. Täältä löytyy kyllä vastaajia ja avustajia ja monelta muutakin sailtilta. Onneksi. Ja naurajat tietysti päälle. Itse en naureskele kellekään näissä asioissa vaan neuvon jos satun jonkun neuvon tietämään ja kas oon ollukin avuksi monellekin vaikka oonkin "aloittelija"!!
     
  10. Tabulator

    Tabulator Guest

    [bold]tarkoitukseni ei ollut todellakaan loukata ketään.Anteeksi!![/bold] enkä voi itsekään väittää olevani mikään tietokone nero,olen joutunut moneen kertaan kyselemään koneen käytöstä kavereilta ja tutuilta,mutta tuntui vaan jotenkin niin hassuilta nämä viestit.
    onhan se niinkin että mistäs sitä asiaa kysyisi ellei täältä!
     
  11. AlexisW

    AlexisW Regular member

    Joined:
    Jun 30, 2004
    Messages:
    657
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    28
    Unohda! Ei meinaa mitään. Tähän vaikutti jonkun verran että eräällä toisella saitilla taisin saada vääriä neuvoja tai sitten se "neuvoja" pilaili mun kanssa heh! Kyllä täällä pärjätään jo näitten kanssa.
     
  12. poisoned

    poisoned Regular member

    Joined:
    Apr 25, 2003
    Messages:
    774
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    numlock tai mikään muukaan valo ei vaikuta näppäinten jäykkyyteen.. jos kyseessä joku käytetty näppis, niin todennäkösesti joku joskus kaatanu sinne jotain siirappia tms.. =)
     
  13. urnin

    urnin Regular member

    Joined:
    Jan 30, 2005
    Messages:
    326
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
  14. psymbiote

    psymbiote Regular member

    Joined:
    Apr 1, 2004
    Messages:
    718
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Niillä "tapeilla" ei ole mitään vaikutusta jäykkyyteen, kuten jo saoit niillä vain saa näppiksen vinoasentoon. Käytännön vinkkinä neuvoisin vaihtamaan näppäimistön parempaan, jos yhtään enemmän meinaat kirjoitella. Kunnollinen näppäimistö ei todellakaan maksa paljon.
     
  15. AlexisW

    AlexisW Regular member

    Joined:
    Jun 30, 2004
    Messages:
    657
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    28
    Oon tietoinen asiasta että ei maksa paljon. Vaan on tässä piakpuoliin lähdettävä reissuun, että hoitelen sen homman sitten vasta.Kyllä noita näppäimistöjä kaupasta löytyy, vaan ei ole takeita etteivät ole jäykkiksiä hehe. Tuskin niitä kokeilemaan pääsee. Tulipa tässä mieleen, että joskus vuosia sitten mulla oli kone vailla nettiyhteyttä ja käytin sitä vaan kirjoituskoneena niin sen näppäimistöä mä kaipaan vieläkin. Ei tarvinnu ku hipaista hiukkasen ja tekstiä tuli!!
     
  16. psymbiote

    psymbiote Regular member

    Joined:
    Apr 1, 2004
    Messages:
    718
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Kyllä suurimmissa atk liikkeissä pääsee näppäimistöjä testailemaan. Ainakin Veljekset Keskisellä ;D
     
  17. poisoned

    poisoned Regular member

    Joined:
    Apr 25, 2003
    Messages:
    774
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Logitech Ultra-X flat.. Itellä tollanen, ja en voi ku suositella =)
     

Share This Page